Michael Jackson Projekt basierend auf Gedichten von Robert Burns

  • Michael Jackson project based on poems of Robert Burns
    http://www.list.co.uk/article/…on-poems-of-robert-burns/


    Source: The List (Issue 692)
    Date: 16 January 2012
    Written by: Jen Bowden


    (0)
    Michael Jackson project based on poems of Robert Burns


    David Gest claimed that Jackson's 1983 song 'Thriller' was inspired by Burns' poem Tam O' Shanter.
    Recordings of co-written songs may emerge according to producer David Gest


    David Gest sagt, dass Jacksons song Thriller von dem Gedicht Tam O' Shanter von Burns inspiriert sei.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tam_o%27_Shanter_%28poem%29



    The Robert Burns' Birthplace Museum is in talks about receiving a copy of songs co-written with Michael Jackson that are based on Burns' poems.


    Das Museum an Burns Geburtsort spricht darüber eine Kopie der songs co-written mit MJ erhalten zu haben, die auf Gedichten von Burns basieren.


    Music producer David Gest visited the museum in Ayrshire in December as part of a programme being filmed for Gaelic TV channel BBC Alba. He told them that he and Jackson had planned a musical based on the Ayrshire poet's life and had arranged some of his works into songs before recording them with friends.


    David Gest besuchte das Museum in Ayrshire im Dezember...er sagte ihnen, dass er und Jackson ein Musical geplant hätten, was auf dem Leben des Dichters basiert hätte und dass einige seiner Arbeiten in songs arrangiert worden seien, bevor er sie mit Freunden aufnahm.


    Director of the Museum, Nat Edwards, said: "We had a chat and thought it would be great if we could play them at the museum and he offered to look them out and provide copies so we could do that.


    Nat Edwards, der Museumsdirektor sagt: Wir hatten ein Gespräch und dachte, es sei großartig, wenn wir sie im Museum spielen könnten und er bot an, danach zu sehen und uns Kopien zukommen zu lassen, damit wir das tun könnten.


    "We would very much be looking forward to getting hold of these recordings and if possible for us to produce some sort of CD that could help raise money for the museum. That would be fantastic."


    "They'd be a way of getting other audiences interested in Burns and illustrating his international, enduring artistic legacy."


    Music producer Gest, the former husband of actress Liza Minnelli, said that Jackson was a huge fan of Burns' poetry and was keen to be involved in the project that saw the Scot's work turned into show tunes.


    Gest sagt, dass Jackson ein großer Fan von Burns Gedichten gewesen sei und bestrebt war an dem Projekt beteiligt zu sein, was vorsah die Arbeiten des Schotten in show-tunes zu verwandeln.


    He also claimed that Jackson's 1983 songs and film 'Thriller' was inspired by Burns' gothic poem Tam O' Shanter.


    Gest, in an interview with BBC Alba, reportedly said that Michael Jackson had offered the use of a recording studio in LA and to pay for all the music for the proposed musical.


    He said: 'We went to his recording studio at the family house in Encino, where all the Jacksons grew up and we took about eight or 10 of Burns's poems and we put them to contemporary music, things like A Red Red Rose and Ae Fond Kiss and the story of Tam O'Shanter.'

    Gest sagt, dass Michael Jackson ein Aufnahmestudio zur Verfügung gestellt habe...wir gingen in sein Studio in Encino und nahmen 8 oder 10 von Burns Gedichten und unterlegten sie mit zeitgenössischer Musik, solche Sachen wie A Red Rose und Ae Fond Kiss und die Geschichte von Tam O'Shanter.


    A Burns fan himself, in 1996 Gest staged a show about the Bard's life starring Glasgow-born performer John Barrowman titled Red Red Rose.


    This new musical was due to be produced by American actor Anthony Perkins (Psycho) and directed by Gene Kelly (Singin' In The Rain) but both men died before the work could be staged.
    ...................................................................................................................................
    --zu hören gibts davon leider nix..ich glaube auch nicht, das Michael darauf zu hören ist... :-D aber von diesem Projekt gab es schon 2008 Berichte...

  • ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :wäh: !!!!!!!!


    MICHAEL und MUSICAL - die beiden zauberworte meines lebens in einem satz! :klapper: ganz ehrlich: :iwds: , aber wenn das kommt, dann wird es zeit für mich, endgültig ein hübsches bettchen in der geschlossenen psychiatrie zu beziehen! :stern: in einem schicken musical-theater sitzen, eine große show genießen und dabei wissen, dass diese musik durch michaels hände ging - nö, das ist zuviel für kleine titas... k040.gif

    kerzen.jpg


    2021 hast Du uns für immer verlassen - trotzdem wirst Du Teil dieser Gemeinschaft bleiben. R.I.P. liebe Titania

  • Boah, Michael! :raufen:
    Kannst du froh sein, dass Gevatter Google mein bester Freund ist. Kinners, jetzt muss ich erstmal nachlesen, wer dieser "Mister Burns" nun eigentlich ist/war. :hülfe:
    Aber so ist er halt, uns Mike: tut was für unsere Allgemeinbildung. Na, da bin ich mal gespannt, was ich so entdecke, bevor ich mir gedanklich einen Platz im Theater schon mal reserviere :brille:
    Also bin dann mal recherchieren, lol