John Branca

  • Branca hat sich doch für Michael entschieden. Branca besaß zum Beispiel, soweit mir bekannt, ein Prozent des ATV-Katalogs und dieses eine Prozent hat er Michael gegeben, sodass sowohl Michael als auch Sony 50% des Katalogs hielten. Er hätte es auch an Sony geben können, das hat er aber nicht getan. Es gibt keinen Hinweis darauf, dass Branca jemals gegen Michael und für Sony gearbeitet hat.

    Danke...
    Naja, über Wiesner habt ihr mich ja schon aufgeklärt, der sieht JB ja kritisch...

    Zitat

    I want people to NEVER FORGET the truth of how hard he tried, his struggle, to continue to entertain the world...the heartlessness of corporate greed. HE IS NOT A HOLOGRAM...he is not a puppet for the industry. He was a great HUMAN BEING made of flesh and blood. (KF)

  • Ja, wie gesagt. Darauf sollte man nicht allzu viel geben.
    Würden Joe und er vom Estate unterstützt werden, dann könntest du dir ziemlich sicher sein, dass er Branca nicht so negativ gegenüber stehen würde. Wiesner folgt der Spur des Geldes. Vom Estate hat er da nichts zu erwarten, also macht er irgendwelche komischen Geschäfte zusammen mit Joe. Geschäfte, die mit Michael oder seinem Andenken recht wenig zu tun haben (die dürfen ja auch weder Michaels Namen noch Logos verwenden, was nur richtig ist). Schaut man sich mal so an, wer was gegen Branca hat, dann fällt schon auf, dass es eigentlich nur die sind, die andauernd auf andere Art und Weise versuchen irgendwie Geld mit Michaels Namen zu verdienen. Selbst die Familienmitglieder untereinander sind sich nicht einig. Jackie, zum Beispiel, hat schon manches Projekt des Estate gelobt, hat auch nicht bei dieser blöden Entführungsaktion mitgemacht usw. Auch Marlon habe ich über den Estate an sich noch nichts Negatives sagen hören. Es sind hauptsächlich Randy und Jermaine die in der Familie Stimmung gegen Branca und McClain machen. Dann noch Wiesner, der an Joes Hintern klebt, Karen Faye, die als Quelle ungefähr so glaubhaft ist wie Diane Dimond es wäre, Charles Thomson, der ein paar nette Artikel über Michael geschrieben hat und jetzt meint die Weisheit mit Löffeln gefressen zu haben und wenn man ihm sagt, dass es für seine Behauptungen stellenweise gar keine Beweise gibt, dann wird er zickig usw. So könnte man noch ewig weiter machen.


    unbenannt2334b9udpoi1.jpg
    "Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

  • Zitat

    dass es eigentlich nur die sind, die andauernd auf andere Art und Weise versuchen irgendwie Geld mit Michaels Namen zu verdienen. Selbst die Familienmitglieder untereinander sind sich nicht einig. Jackie, zum Beispiel, hat schon manches Projekt des Estate gelobt, hat auch nicht bei dieser blöden Entführungsaktion mitgemacht usw. Auch Marlon habe ich über den Estate an sich noch nichts Negatives sagen hören. Es sind hauptsächlich Randy und Jermaine die in der Familie Stimmung gegen Branca und McClain machen. Dann noch Wiesner, der an Joes Hintern klebt, Karen Faye, die als Quelle ungefähr so glaubhaft ist wie Diane Dimond es wäre, Charles Thomson, der ein paar nette Artikel über Michael geschrieben hat und jetzt meint die Weisheit mit Löffeln gefressen zu haben und wenn man ihm sagt, dass es für seine Behauptungen stellenweise gar keine Beweise gibt, dann wird er zickig usw. So könnte man noch ewig weiter machen.

    Echt interessant, danke....da ergeben sich ja neue Einblicke. Faye schrieb ja kürzlich auf Twitter sowas wie "Michael (sein Erbe) ist ein grosses Business und er hat wenig zu sagen" , als jemand nach der CdS Show fragte. Sie tut gerade so, als würde das Geld primär in JBs Taschen fliessen...ich hoffe, dass noch was für die Kinder bleibt... :ai:

    Zitat

    I want people to NEVER FORGET the truth of how hard he tried, his struggle, to continue to entertain the world...the heartlessness of corporate greed. HE IS NOT A HOLOGRAM...he is not a puppet for the industry. He was a great HUMAN BEING made of flesh and blood. (KF)

  • Ich versteh auch das TamTam das viele um JB machen nicht.. ok, ich war anfangs abwartend was JB angeht aber es gibt bisher nix am Estate zu meckern! Sie machen mehr für den Erhalt von MJs Andenken als alle Familienmitglieder zusammen!
    Ich hoffe sehr das die Kinder eines Tages erkennen und wahrnehmen was das Estate für sie und ihre Vater getan hat und reden nicht nach der Familie schlecht darüber!

    "If only life could be a little more tender and art a little more robust."
    “Talent is an accident of genes - and a responsibility.”
    (Alan Rickman)


    "It was not Michael Jackson's time to go. Michael Jackson is not here today because of the negligence and reckless acts of Dr. Murray." (David Walgren)

  • Ich habe bisher nicht das Gefühl, dass die Kinder sich in gewissen Dingen sonderlich von der Familie beeinflussen lassen.
    Es würde mich nicht wundern, wenn sie es irgendwann genau so machen wie ihr Vater.


    unbenannt2334b9udpoi1.jpg
    "Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

  • Ich hoffe, dass Branca sich dumm und dusselig verdient :zahn:


    Je mehr er verdient, desto mehr verdient der Estate und damit die Kinder - Brancas Anteil ist ein fester Prozentsatz... Also Johnnyboy, gib Gas und werde von mir aus Milliardär mit den Geschäften für den Estate :-D


    Die Kinder werden sich hüten was dagegen zu sagen, wenn JB mal wieder einen Deal macht - sie kriegen schließlich den Löwenanteil.
    Michael hat mit dieser Regelung in meinen Augen alles richtig gemacht :perfect::clapping:

  • Hier ist eine interessantes Interview von John Branca.
    Vielleicht kann sich ja eine der Englischfeen annehmen und es mal übersetzen. Ich traue es mir nicht zu, es inhaltlich richtig rüberzubringen. :pflaster:


    Exclusive Q&A
    By Bud Scoppa


    February 18, 2014



    Marty Bandier[/b] called John Branca "the #1 publishing lawyer in the country." 60 Minutes described the work we he’s done for the Michael Jackson Estate as "the most remarkable financial and image resurrection in pop culture history." Jackson himself hailed his longtime advisor as "the greatest lawyer of our time." And in the eyes of Berry Gordy, Branca is "the Smoky Robinson of deal making." When reminded of the effusive praise he’s received, Branca laughs uneasily. "It’s a wonder I have such a small ego," he quips. The fact that Branca, a partner in the firm of Ziffren Brittenham LLP, reps or has repped 29 members of the Rock and Roll Hall of Fame puts further demands on his attempts to keep his head from swelling to the size of a basketball.With all these accolades being heaped on him, and all these all-star clients, you might expect to see Branca sitting among the Hollywood fat cats sitting courtside at Staples Center for Lakers games—he could certainly afford it. But this proud UCLA alumnus prefers to be on the floor at Pauley Pavilion, which he helped renovate, to watch his beloved Bruins ball. Our own Bud Scoppa recently challenged Branca to a game of one on one and was wowed by the attorney’s ability to score from all over the court, including his deft inside moves; what follows is the play by play.


    You’ve been involved with the music business since the 1970s, and from a relatively objective vantage point. During that time, how has the economic landscape of the business changed?

    It has changed substantially. When I got started, the primary delivery system for music was 33 RPM LP records that retailed for $7.98, $8.98 and $9.98, and touring was a way to help promote the records. With the introduction of CDs, technology actually helped increase dollar volume from record sales. The labels were charging $17.98 and $18.98 for the same albums they previously had charged half that price for. So, for record royalties and record sales for both labels and artists, it was a boom time. I can recall a period in my own practice before prevalent technological piracy where we had multiple artists who were selling over 10 million albums in the U.S. and 20 million worldwide, such as Michael Jackson, Celine Dion, Carlos Santana with Supernatural, The Backstreet Boys, TLC and Usher.
    Adele is the one exception, and look, there have been artists recently—Justin Timberlake, Nickelback and Michael Jackson, among our clients, and Katy Perry and Taylor Swift—who still sell a lot of records, but record sales are not what they used to be. Obviously, revenue is now moving into streaming and other delivery systems. The other thing that has changed dramatically is that where tours were once a way to promote records, it’s now the other way around for artists. Records are now an advertising tool to sell concert tickets and merchandise. I laugh, because when I represented Michael and the Jacksons on the Victory Tour, there was outrage at $28 ticket prices. If Michael were to go out today, it would not be surprising to see ticket prices in the $500 to $1000 range, so the revenue potential has expanded dramatically for artists in touring and in merchandising, while it has shrunk with record sales.


    So that means the superstar artist is getting more money relative to the label, which has always been dependent on record sales. How does the traditional music business survive in the midst of present-day economic reality and the technological revolution?
    It adapts and takes advantage of new opportunities as they present themselves, like streaming. It’s interesting, but every technological change underscores the value of great artists, great catalogs and great songs. Having worked with Michael, the Elvis Presley Estate, The Rolling Stones, Santana, The Bee Gees, The Beach Boys, The Doors and others, the value of those brands and those catalogs never goes away, so it’s just a matter of repositioning.
    Given the critical importance of touring as a revenue stream, where do you stand on the labels’ attempts to strike 360 deals?
    The issue and the problem with label 360 deals is expertise. Most labels, without significant additional staffing and investment, do not have expertise outside of the record area. They certainly don’t have expertise in touring. They’ve acquired expertise in merchandising by acquiring merchandising companies. They may have the leverage at the beginning of an artist’s career to be involved with touring income, but, by and large, they don’t have the ability to add value and to deliver on those rights.


    That’s where Live Nation has a leg up on the labels in terms of the high-end artists.
    Yes, both Live Nation and AEG from the artist’s point of view, which is where I sit. I was involved with The Rolling Stones in helping to bring in Michael Cohl, who then pioneered the model of when an act went on tour, they would sell multiple rights to one promoter and, in The Rolling Stones’ case, that involved tour sponsorships, merchandising, advertising, etc. That was the Steel Wheels tour. We did the same with Korn with EMI, with a record label. Then we did that with Nickelback and Shakira in their Live Nation deals. Those deals are not perpetuating. I think 360 deals are now rare, certainly at the top level of the business.
    These days, you’re best known as the executor of the Jackson estate. What does that job entail, and what have you accomplished?
    I’m co-executor with my good friend and brother, John McClain. We started as co-executors, but the Probate Court appointed us as co-managers, so John and I are the managers of Michael Jackson and the Michael Jackson brand. That encompasses everything from making business decisions on which projects to pursue, and creative decisions on the content of those projects, as well as overseeing the financial arrangements of the Estate. I think John and I are most proud of several things. First, we co-produced the movie This is it, which has become the largest-grossing documentary and largest-grossing concert film in history. We’re very proud of the Michael Jackson Immortal World Tour, which has grossed approximately $350 million and is now coming back to North America, and it’s certified as one of the biggest grossing tours in history. And now, we’ve got a brand new show in Las Vegas, Michael Jackson ONE at Mandalay Bay, which has been met with critical reviews and incredible box office success. Those are just the projects. What we’re most proud of is the passion that we have for Michael. We both had intimate relationships with Michael, and to be able to both help perpetuate Michael’s legacy and introduce him to a new generation of fans has been perhaps the most exciting part of the job.


    You’ve done that, to a large extent, in conjunction with Epic, I assume, or with Sony, as a whole?
    Yes, certainly on the record side. I think the key to managing any artist or any brand is picking the right partners. Certainly, in the record area, Sony and Epic have been an outstanding partner, as Sony Pictures was on This is it andCirque de Soleil is on the two shows. Also, on the Jackson Estate, we’ve been fortunate in being able to work with many great individuals, including Karen Langford, Howard Weitzman, Joel Katz and Dave Dunn, who help to make us look good.



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    Quelle: http://steveleeds.wordpress.com/2014/02/19/john-branca-qa/

    Einmal editiert, zuletzt von Blaue Blume () aus folgendem Grund: Bilder verkleinert + Quelle + Tags nachgetragen


  • Branca with his two idols, longtime client Michael Jackson and the Wizard ofWestwood, legendary UCLAbasketballcoach John Wooden.


    How and when did you become involved with Michael Jackson, and how did that relationship evolve?
    Michael and I started working together in January of 1980. It was just after the release of Off the Wall and he had just turned 21. Over time, it evolved to the point where, on the Thriller album, I was able to assist him on many projects, including making the "Thriller" video and buying the Beatles catalog, among other things.


    In retrospect, it’s mind-boggling that the Beatles’ catalog was even on the block.
    Back in the 1960s, The Beatles had participated in a corporate structure to minimize taxes that resulted in them losing control of their copyrights. Over the years, those copyrights were bought and sold and, ultimately, were owned by ATV, which was an English company controlled by an Australian millionaire named Robert Holmes à Court. When he decided to sell the catalog, it was marketed widely, and when I found out it was for sale, Michael and I talked about it We were, at that time, embarking on a campaign to purchase copyrights. We had already bought the Sly and the Family Stone catalog, for example. Michael had me check with both Paul McCartney and Yoko Ono to see if they were bidding and they were not, so we went after it, and we ultimately got it.


    Nice one. What did you pay for that?
    $47,500,000, and we sold off Bruton Music, a background music library, to Clive Calder for about $6 million, so Michael’s net price was $41,500,000. That was in 1985. We merged it with Sony in 1995, creating Sony/ATV Music, which Michael owns half of. Then, last year, I was fortunate enough to represent and consult Sony and Marty Bandier in the acquisition of EMI Music Publishing, which created the biggest music publishing conglomerate in history.


    Was that a complicated set of maneuvers?
    It was very complicated. A lot of credit goes to Rob Wiesenthal, as well as Marty Bandier. Rob was one of the financial engineers of that transaction.


    In your practice, you wear several different hats. Can you describe the various roles that you play in terms of specific clients and undertakings?
    Well, one of the things that I enjoy most is helping to buy and sell assets, and I don’t do this in a traditional sense. We are not traditional lawyers at our law firm, in the sense that if somebody has made a deal and they want somebody to paper it, we’re not the right guys for that. We’re proactive in helping our clients strategize their business and maximize their income opportunities not just in music, but in motion pictures, television and the digital space as well. So I’m often brought in to help engineer the purchase of assets like EMI Music, and the sale of assets like Virgin Music or Elvis Presley Enterprises last year. That’s one of the things I enjoy the most. Over the years, we were involved in the formation and sale of Interscope Records, for example, and we were consultants to Vivendi in the acquisition ofUniversal Music. Also, we work side by side with the best personal managers, in terms of strategizing a client’s brand and business opportunities, so we’re often brought in as lawyers and co-members of the management team, as we did with Michael and The Rolling Stones, and as my partner David Lande does with Justin Timberlake and Alicia Keys. These are the kinds of things that we enjoy over and above our traditional role as music lawyers.
    Can you explain the value of having cross-disciplinary team?
    It is critical in this day and age to be able to cross boundaries and assemble a great team. Our firm is known as being preeminent in all areas of entertainment, with such outstanding attorneys as David Lande, Skip Brittenham, Ken Ziffren, Sam Fischer and Matt Johnson, among others. Thus we have been at the forefront of deal making in many areas. We helped form and sell Pixar for Steve Jobs, for example. We helped spin off DreamWorks Animation, also, and we represent DreamWorks. We represent Oprah Winfrey in strategizing her TV business. We represent A-listAcademy Award-winning actors and filmmakers, like Ben Affleck, Matt Damon, Sandra Bullock and Tyler Perry. We’re involved with Simon Cowell, and we represent American Idol. We’re involved in all areas and all facets of entertainment business.
    Wow, you’ve been in the thick of a lot of the most significant moves of the last several decades. That’s remarkable. To a certain extent, that is a marketing gig, right?
    Yes. For example, I was hired by the Rodgers & Hammerstein organization a couple years ago to sell Rodgers & Hammerstein. Something like that is especially exciting to me, because I grew up loving musicals like The Sound of Music, so we’re brought in not just to do the paperwork, but actually to help put together the offering materials and the marketing of the company to the financial marketplace, just as we assisted Apollo, Core Media and the Raine Grouplast year in selling Elvis Presley Enterprises.
    Can you explain the Grammy nominating process, which has puzzled a lot of people during the last couple of months? What’s your involvement with that ball of wax?
    I do not have direct involvement with the Grammy nominations, but I was the Chairman of MusiCares and the MusiCares fundraising campaign and in that position was able to work closely with Neil Portnow and Ken Ehrlich. And knowing Neil and his whole team, they are very conscientious and to do the very best job. I have noticed a proliferation in Grammy categories over the years, and it almost seems like it’s getting more and more specialized. People who might have an expertise in country music may not really have an expertise in the latest rap artists.


    http://www.hitsdailydouble.com…7m01#.UwQKxOyvKdw.twitter

  • John Branca kündigt für 2017 einige aufregende MJ-Projekte an, aber keine neue Musik



    MOONWALKING TO THE BANK WITH JOHN BRANCA
    http://m.hitsdailydouble.com/news&id=303931


    by Phil Gallo



    Mega-Attorney John Branca Talks Estates, Legacies and Streams Both Digital and Monetary



    In September, John Branca and John McClain finalized one of the largest music publishing deals in history: The $750m sale of the Michael Jackson Estate’s 50% interest in Sony/ATV to Sony Corp. One of the most important business attorneys in the game, Branca is a genuine music guy—a sensibility shaped by his background as a musician—with a 360-degree understanding of the nuances of branding.



    Yes, Jackson represents something of a pinnacle in his career spent mostly at Ziffren-Brittenham LLP, but Branca is also the lawyer/strategist behind the deal that reunited Carlos Santana with Clive Davis and resulted in Supernatural, and the movement of the Rolling Stones to Virgin from Sony. He is currently working on a new catalog deal for the Bee Gees and another deal for the Beach Boys, the band that was his first client back in 1978. “I love working with legacy artists,” Branca tells HITS. “It’s what I grew up with; it’s what I appreciate.”
    Ja Jackson stellt die Latte in seiner Karriere dar, die meist Ziffren-Brittenham LLP verbunden war, aber Branca ist auch ein Anwalt/Stratege hinter den Deals die Carlos Santana mit Clive Davis wiedervereinten und resultierten in Supernatural, und den Wechsel der Rolling Stones nach Virgin von Sony. Er arbeitet derzeitig an einen neuen Katalog-Deal für die Bee Gees und einem anderen Deal für die Beach Boys, die Band, dies sein erster Klient in 1978 war.



    As the co-executor of the Jackson estate, you are heavily involved in the multiple projects associated with him, the Cirque du Soleil shows, This Is It, the posthumous albums. Has your involvement with Jackson expanded what you do for clients, or is it just a highly visible example?
    Als Verwalter des Jackson Estates sind sie involviert in vielen Projekten mit ihm, den Cirque du Soleil Shows,This is it, den posthumen Alben. Hat Ihr Involvemt mit Jackson ihre Klientenliste expandiert was sie für Klienten machen, oder ist es nur ein visuelles Beispiel?



    I haven’t been a traditional lawyer in the sense that we’re only there to review contracts. We always encourage our clients to have managers, but we are usually part of a strategic team that oversees touring, branding and various issues that may come up. David Lande and others at the firm work with managers and agents to make touring deals with Live Nation and AEG for clients like Justin Timberlake and Fleetwood Mac. Another example is the Rolling Stones, for whom we helped oversee and make the deals for the Steel Wheels Tour.


    Ich war nie ein Anwalt im Sinne das wir nur Verträge durchschauen. Wir haben unsere Klienten immer ermutigt Manager zu haben, aber wir gewöhnlich Teil des Strategie-Teams, dass das Touring, die Vermarktung und verschiedene Geschäfte beinhaltet, die entstehen. David Lande und andere arbeiten mit Managern und Agenten und Tour-Deals mit Live Nation und AEG für Klienten wie Justin Timberlake und Fleetwood Mac zu machen. Ein anderes Beispiel sind die Rolling Stones für die wir die Deals für die Steel Wheels Tour machten.





    What John McClain and I really do with the Jackson estate is manage that brand. It’s not traditional legal work—we produced two shows with Cirque du Soleil: a touring show, Michael Jackson: THE IMMORTAL World Tour, and a permanent show in Las Vegas, Michael Jackson ONE. The tour is in the Top 5-grossing touring concert shows of all time and ONE has been one of the most successful shows in Las Vegas since it opened. We put out two new studio albums, the first with Rob Stringer, the second with L.A. Reid. What we do for the estate is not unlike what we do for an artist or a brand—we are involved with records, deal with touring and branding as well as overseeing various aspects of their career. It’s not different than the work we did when Michael was alive, in particular during the Thriller era, when Michael did not have a manager.
    Was John McClain und ich wirklich mit dem Jackson-Estate machen ist die Marke zu managen. Es ist keine traditionelle Anwaltsarbeit- wir produzierten 2 Shows für Cirque du Soleil, eine Tour-Show mit THE IMMORTAL World Tour und eine permanente Show in Las Vegas mit Michael Jackson ONE. Die Tour war eine Top5- Konzert Show bei Welttourneen aller Zeiten und ONE ist erfolgreichste Show in Las Vegas, seitdem sie besteht. Wir haben 2 neue Studio-Alben herausgebracht, das erst mit Rob Stringer, das 2. mit L.A. Reid. Was wir für den Estate machen ist nicht ungleich was für die Marke eines anderen Künstlers machen- wir sind invvolviert in Plattendeals, Touren und Marketing als auch das Überschauen anderer Aspekte der Karriere. Es ist nicht anders als die Arbeit, die wir mit Michael machten als er noch lebte, im speziellen während der Thriller-Zeit wo er keinen Manager hatte.



    On your end, what do you see as the key to all the Jackson projects?
    Was sehen Sie als Schlüssel aller Jackson-Projkete?



    What we did with This Is It was to try to show the real Michael Jackson, the entertainer and not the tabloid sensation. It was really a rebranding effort.
    Was wir mit This is It machten war zu versuchen den wahren Michael Jackson zu zeigen, den Entertainer und nicht die Tabloid-Sensation. Es war wirklich ein Fortschritt.


    Do you see this continuing with other legacy acts?
    Sehen sie dies auch für andere Legacy-Acts?


    I think that what you have to do with legacy acts and estates is to reintroduce them to new generations, not to try to reinvent who they are. If you rep a legacy artist, whether it’s Led Zeppelin or [a lesser known act], the hardcore fans are there, but you have to keep reintroducing the artist to new audiences.
    Ich denke was Du mit Legacy-Acts und Estates machen musst ist sie einzuführen zu neuen Generationen, nicht versuchen sie . Wenn Du ein Legacy-Act bist wie Led Zeppelin oder weniger bekannt hast Du Hardcore Fans, die da sind, aber Du musst den Künstler weiter zu neuem Publikum einführen.




    In the case of Michael, part of the equation was releasing unreleased material. First, will we see more from the Jackson vaults? And second, where do you draw the line for what should be released?
    Im Fall von Michael, Teil war es unveröffentlichtes Material zu veröffentlichen. Werden wir mehr vom Jackson-Tresor sehen? Und zweitens wo ziehen Sie die Linie zu dem was veröffentlicht werden soll?


    We have some incredibly exciting projects coming up in 2017, although we probably will not continue to release unreleased music. In the case of XSCAPE, the most recent release, L.A. Reid said he was only going to work on songs where Michael did complete vocals, because that showed he actually cared about the songs. And of course, that album produced the worldwide #1 hit track, “Love Never Felt So Good,” a duet with Michael and our client Justin Timberlake.
    Wir haben einige unglaublich aufregende Projekte, die in 2017 kommen, auch wenn wir wahrscheinlich keine neue Musik veröffentlichen werden. Im Fall von XSCAPE, der letzten Veröffentlichung sagte L.A.Reid er wird nur mit Songs arbeiten wo Michael die kompletten Vokals machte, weil es zeigt, das er sich um die Songs kümmerte. Und natürlich das Album produzierte den weltweiten 1 Hit Love Never Felt So Good,, ein Duett von Michael mit unserem Klienten Justin Timberlake.


    Es geht weiter:

    Einmal editiert, zuletzt von LenaLena ()

  • When we put out This Is It, some said, “Michael would never put this out. This is rehearsal footage.” We said, “We agree Michael wouldn’t have put this out when he was around because he would have finished it with a multi-camera shoot.” We wanted to show the world the real Michael Jackson. Thus, people really responded to it and it became the #1-grossing music documentary in history.
    Als wir TII herausbrachten sagten einige "Michael würde es niemals veröffentlichen. Das ist Probematerial" Wir sagten "Wir stimmen überein, dass Michael es nicht veröffentlicht hätte, wenn er noch lebte, das er es beendet hätte mit einem Mulit-Kamera-Shoot." Wir wollten der Welt den wirkliche Michael Jackson zeigen. Die Leute bewegte es wirklich und es wurde die Nummer Musikdoku in der Geschichte.



    What about cases where a band is involved? Perhaps some members have died or are no longer active, but you’re representing the group.
    Was ist mit Fällen wo eine Band involviert ist? Vielleicht sind einige Mitglieder gestorben oder nicht mehr aktiv, aber Sie repräsentieren die Gruppe.


    It’s a matter of doing your best to maintain authenticity. You walk a fine line. I’m working with Barry Gibb, and Barry’s just put out a new album and there’s a tour and, of course, he sings Bee Gees songs since he was the lead singer. But Barry would never go out and present himself as the Bee Gees because of [his respect for] authenticity of who the Bee Gees were. Certain acts take account of that, but others don’t, and I think they suffer because of that.
    Es ist eine Sache das beste zu tun um authentisch zu bleiben. Du gehst einen schmalen Grad. Ich arbeite mit Barr Gibb und er hat gerade ein neues Album herausgebracht und geht auf Tour und natürlich singt er Bee Gees Songs, da er der Lead Sänger war. Aber würde sich nie selbst als die Bee Gees bezeichnen vor Respekt vor Authenzität und wo für die Bee Gees standen. Einige Acts beachten dies, andere tun es nicht, aber ich denke sie leiden darunter.



    You managed the Beach Boys for their 50th anniversary tour, which obviously introduced them to new fans and bolstered their standing. How do you take that result from a short window of time and extend its shelf life?
    Sie haben die Beach Boys für ihre 50-jährige Jubiläums-Tour gemangt, die offensichtlich sie zu neuen Fans führte und stärkte ihre Stellung. Wie nehmen Sie dieses Ergebnis aus einem kurzen Zeitfenster und verlängern dessen Haltbarkeit?



    I co-managed The Beach Boys with Joe Thomas. I actually think they’re an underappreciated brand. Brian is certainly not underappreciated, but the Beach Boys are. I helped them get fair royalty rates on their back catalog, which I also did for artists John Fogerty and The Doors. And I helped Don Henley, and others, get their copyrights back.
    Ich habe die The Beach Boys mit Joe Thomas co-gemanaged. Ich denke sie sind eine unterbewertete Marke. Brian ist sicherlich nicht unterschätzt, aber die Beach Boys sind es. Ich habe ihnen geholfen ihre Royality-Rate für ihren Back-Katalog zu bekommen, was ich auch für Künstler wie [b]John Fogerty und The Doors machte. Und ich half Don Henley und anderen ihre Copy-Right-Rechte zurückzuerhalten.



    Is streaming playing a big role in introducing those types of acts to new audiences?
    Ist Streamning eine große Rolle darin solche Typen zu neuem Publikum zu führen?


    YouTube helps because you can see the artist in their prime, in their heyday. Streaming helps, but branding is most important to continue to explain to people why they are important. A vehicle like This Is It, you realize this is one of the great artists of all time. It’s like a developing artist: You have to let people know who they are. Sometimes for an established artist, you have to remind people who the artist is.
    YouTube hiflt weil Du den Künstler in seiner Prime sehen kannst, zu seinen Hochzeiten. Streaming hift, aber Branding ist das wichtigste, weiterhin den Leuten zu erklären warum sie wichtig sind. Ein Vehicle wie TII, Du realisiert dies ist einer der größten Künstler aller Zeiten. Es ist wie eine Entwicklung. Du musst die Leute wissen lassen, wer sie sind. Manchmal bei einem etablierten Künstler musst Du die Leute erinnern, wer der Künstler ist.



    Source - http://m.hitsdailydouble.com/news&id=303931

    Einmal editiert, zuletzt von LenaLena ()

  • .. von MJVibe:


    Interview: John Branca talks Estate and Legacy
    November 22, 2016


    Mega-Attorney John Branca Talks Estates, Legacies and Streams Both Digital and Monetary In September, John Branca and John McClain finalized one of the largest music publishing deals in history: The $750m sale of the Michael Jackson Estate’s 50% interest in Sony/ATV to Sony Corp. One of the most important business attorneys in the game, Branca is a genuine music guy—a sensibility shaped by his background as a musician—with a 360-degree understanding of the nuances of branding. Yes, Jackson represents something of a pinnacle in his career spent mostly at ZiffrenBrittenham LLP, but Branca is also the lawyer/strategist behind the deal that reunited Carlos Santana with Clive Davis and resulted in Supernatural, and the movement of the Rolling Stones to Virgin from Sony. He is currently working on a new catalog deal for the Bee Gees and another deal for the Beach Boys, the band that was his first client back in 1978. “I love working with legacy artists,” Branca tells HITS. “It’s what I grew up with; it’s what I appreciate.” read more



    Der Michael-Jackson-Estate kündigt hier in einem Interview für 2017 unglaublich aufregende Projekte an. Aber - es werde wahrscheinlich keine weiteren Projekte wie "Xscape", obwohl dieses posthume Album mit dem Song "Love Never Felt So Good" einen weltweiten Hit landen konnte, mit bisher unveröffentlichter Musik geben. Nun heißt es abwarten, um welche Projekte es sich wohl handeln wird ...


    http://hitsdailydouble.com/news&id=303931
    http://www.mjvibe.com/intervie…-talks-estate-and-legacy/

    Ich aber gelobte mir,
    mich niemals abstumpfen zu lassen
    und den Vorwurf der Sentimentalität
    niemals zu fürchten.

    Albert Schweitzer

  • BUSINESS
    Lawyer for Michael Jackson, Beach Boys, The Doors, other stars visits Bonita



    Laura Layden | laura.layden@naplesnews.com; 239-263-4818Updated 12:03 a.m. ET Jan. 13, 2017


    John Branca, one of the top entertainment lawyers in the country, granted a rare interview in Bonita Springs this week as a guest of a syndicated radio show, sharing bits of his life story, from his rocky childhood to his close personal relationship with pop icon Michael Jackson.


    During his first-ever visit to Southwest Florida, Branca appeared on the "Legends of Success" radio show recorded at 98.9 FM WGUF Naples Talk Radio on Thursday, then answered a few questions for the Naples Daily News.
    The talk show is the brainchild of John Resnick, a local resident and businessman who has interviewed more Forbes 400 billionaires (about 50) than anyone for any radio program. He has had about 450 guests on his show in all.
    Resnick had so many questions for Branca he couldn't get through them all — and there was talk of having Branca back for a "part two."


    Branca, 66, named Billboard Magazine's top legal mind in the music business last year, said he is living out his childhood dream. He had an early love for music.
    "First of all, I love what I do," he said. "I would probably do this for free, but I don't want to tell any of my clients that."
    His dress is smart yet a bit casual for a big-name lawyer. "I'm allergic to ties," he quipped.
    The list of famous musicians and groups he has represented runs long. Among them are: The Beach Boys, Carlos Santana, Aerosmith, ZZ Top, John Fogerty and The Doors.
    Branca represented Michael Jackson for many years. The CBS news show "60 Minutes" credited him, as a trustee of Jackson's estate, with the single greatest turnaround in entertainment history after he helped return more than $600 million to the estate in the first three years after Jackson's death. The estate was $500 million in debt.
    "It was challenging at first," he conceded.
    Here are just a few of the projects Branca helped orchestrate as a co-executor of the estate:
    » Michael Jackson ONE, a permanent Cirque du Soleil Las Vegas Mandalay Bay show that opened in June 2013 and is breaking attendance records;
    » Release of “Xscape” in 2014, an album of previously unreleased Jackson recordings, which reached No. 1 on the charts in 52 countries;
    » “Slave to the Rhythm,” a “holographic” Jackson performance at the Billboard Music Awards, netting over 11.5 million “live” views and hundreds of millions of views online.
    Branca teased there's "more to come." He credits the success of the estate more to Jackson's talents than to his own, describing Jackson as the "greatest entertainer that ever lived."
    "Michael was always breaking the rules and pushing the boundaries," he said.
    Branca said he has kept relationships with other clients strictly professional, but that Jackson was different. Years ago, Jackson was the best man in Branca's first wedding and showed up with a well-dressed date (his chimp, Bubbles, in a tuxedo). Branca still laughs when he talks about it today.
    Branca's road to success was rocky.
    Born in Bronxville, New York, he was 4 when his parents split up and his mom left home to pursue her dreams of becoming a famous dancer and actress in Los Angeles.
    Branca remembers feelings of alienation and loneliness as a young child, when he spent time in the care of his grandparents, who had few rules. It was then that he learned self-reliance and self-control, he said.
    "I eventually sank for a while, but I came back," he said.
    At 11, Branca joined his mother in Los Angeles. At 13, he started a rock band called The Other Half after taking a few piano lessons and teaching himself how to play guitar.


    In ninth grade at a college preparatory boarding school, he lettered in three sports and was voted vice president of his class.
    But by 10th grade, his interest in school started to wane. By 11th grade, he was kicked out (the letter from the headmaster asking him to leave is hanging on a wall as a reminder of those more challenging times).
    At 16, he got a record deal, which quickly came "crashing to an end," he said.


    http://www.naplesnews.com/stor…radio-interview/96498298/


    John Branca hat diese Woche in einer Radio Show dieses Interview gegeben. Er sprach über seine Kindheit und seine enge persönliche Beziehung zu Michael Jackson. Branca sagt, er lebe seinen Kindheitstraum. Er entdeckte schon früh seine Liebe zur Musik. Er liebt, was er tut, sagt er, er würde es möglicherweise auch gratis machen, aber das möchte er seinen Klienten nicht erzählen. Es werden die Projekte aufgezählt, die das Estate eingefädelt hat für Michaels Legacy, wie zB das Xscape Album. Und er sagt, dass noch weitere Projekte folgen werden. Branca sagt, der Erfolg des Estates, ist mehr Michaels Talenten zu verdanken, als seinen eigenen. Er bezeichnet Michael als den grössten Entertainer, der je gelebt hat. Weiterhin sagt er über Michael, dass er immer die Regeln brach und an Grenzen ging. Branca sagt, dass er die Beziehungen zu seinen anderen Klienten immer rein geschäftlich hält, aber bei Michael war das anders. Er erzählt auch, dass Michael sein Trauzeuge war.


    Mein Englisch ist nicht so gut. Ich habs nach bestem Wissen und Gewissen grob übersetzt. Wenn Fehler drin sind, oder was wichtiges von mir vergessen wurde, bitte korrigieren :lg: . Ich finde das Interview übrigens sehr schön und es berührt mich auf angenehme Weise, was er über Michael sagt, insbesondere, dass der Erfolg des Estates Michaels Talenten geschuldet is :rotz:

  • JOHN G. BRANCA NANNTE MARQUIS, WER DER WELTWEIT BESTE MUSIKANWALT IST


    15. JANUAR 2019 •



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    Seit 1899, als AN Marquis die erste Ausgabe von Who´s Who in America ® veröffentlichte , hat Marquis Who´s Who ® das Leben der erfahrensten Einzelpersonen und Innovatoren aus allen wichtigen Bereichen des Lebens dokumentiert, einschließlich Politik, Wirtschaft, Medizin, Recht, Bildung, Kunst, Religion und Unterhaltung. Heute ist Who's Who in America ® eine unverzichtbare biografische Quelle für Tausende von Forschern, Journalisten, Bibliothekaren und Executive Search-Firmen auf der ganzen Welt.

    Die Ausgabe 2018 von Marquis Who´s Who ® zeigt John Branca als N # 1 Music Attorney!

    Die Fans kennen Branca als einen der Executoren des Michael Jackson Estate seit 2009 und verantwortlich für Deals mit Sony für "This Is It", "Michael", "Xscape", aber auch für den Deal mit Cirque du Soleil, der dabei hilft, zur Welt zu bringen "Immortal World Tour" und die "ONE" Show in Las Vegas.

    Häufig von einem großen Teil der Michael-Jackson-Fan-Community gehasst, weil ein nebliges Recht für das Estate verantwortlich ist, einschließlich gefälschter Songs auf einem posthumen Album und einer Distanz zu den Fans. Dieser neue Status ist für die Fans eine Hoffnung für John Branca, nicht nur mehr neue Musik, Produkte und Shows zu liefern, sondern auch in der Lage zu sein, eine und für alle diese Probleme, die wir alle zu gut kennen, wie mit dem neuesten Dokumentarfilm von HBO Kanal 4.

    Hier die Pressemitteilung von Marquis:

    Herr Branca ist seit 1981 Partner und Leiter der Musikabteilung der renommierten Anwaltskanzlei Ziffren Brittenham LLP in Los Angeles. Er ist eine wahre Größe in der Welt des Unterhaltungsrechts. Während seiner gesamten Karriere arbeitete er mit Künstlern und Plattenlabels Nr. 1 zusammen. Er hat mehr als 35 Mitglieder der Rock and Roll Hall of Fame vertreten, darunter Fleetwood Mac, The Doors, Elton John, Nirvana und The Rolling Stones. Er hat auch den Nachlass von Elvis Presley, Sportfiguren wie Mike Tyson, die Comedians Richard Pryor und Eddie Murphy, den Sultan von Brunei und den Vatikan, unabhängige Plattenfirmen wie Interscope Records und Rhino Records und Industrieinvestoren wie JVC, vertreten. Matsushita und Vivendi. Vor allem hatte Herr Branca eine langjährige berufliche Beziehung zu Michael Jackson und seit dem Tod des Sängers im Jahr 2009

    Mit seinen Spezialgebieten, darunter Asset Acquisition, Künstlerrepräsentation, Live-Performance und Touring sowie Erhebung von Lizenzgebühren und Urheberrecht, hat Herr Branca zahlreichen Künstlern geholfen, komplexe Situationen zu ihren Gunsten zu lösen. In zwei bemerkenswerten Fällen half er Don Henley von The Eagles dabei, das Urheberrecht seiner Songs und John Fogerty von Creedence Clearwater Revival zurückzugewinnen, um verlorene Lizenzgebühren zu sichern. Herr Branca ist auch für die Zentralisierung des Ticketverkaufs, Sponsoring und Promotions für Touren mit einem nationalen Promoter verantwortlich und schafft ein neues Paradigma für die Touristikbranche.

    Herr Branca ist in der Lage, in einer Reihe von Funktionen zu arbeiten, wie Michael Jackson in seiner Autobiografie daran erinnert, dass er für verschiedene kreative Projekte in der Produktion tätig war. Herr Branca war die treibende Kraft der Produktion hinter Michael Jacksons ikonischem Musikvideo "Thriller" und der ausführende Produzent von Michael Jacksons "This Is It", der schnell zum erfolgreichsten Konzertfilm der Geschichte wurde. Darüber hinaus ist er Produzent von Michael Jackson The IMMORTAL World Tour, einer Zusammenarbeit mit Cirque du Soleil, die zu den meistbesuchten Konzerttourneen der Geschichte zählt, und Michael Jackson ONE von Cirque du Soleil, der renommierten meistverkauften Live-Show in Las Vegas .

    Herr Branca hatte zunächst nicht die Absicht, dass das Unterhaltungsrecht seine rechtliche Spezialität ist, und absolvierte eine Ausbildung am Occidental College in Los Angeles, wo er 1972 einen Bachelor of Arts in Politikwissenschaft, cum laude, erhielt. Nach dieser Leistung setzte er seine akademischen Bemühungen mit einem Er promovierte 1975 an der School of Law der University of California in Los Angeles und wurde im selben Jahr in die State Bar of California aufgenommen. Erst als er seine Karriere bei Kindel & Anderson in Los Angeles begann, fand er seine Berufung im Unterhaltungsrecht. Nach dieser Erkenntnis verließ Branca Kindel & Anderson und trat 1977 in die Anwaltskanzlei Hardee Barovick Konecky & Braun ein.

    Herr Branca war Gründungsmitglied des Musicians Assistance Program und war von 2007 bis 2009 Vorsitzender von MusiCares, der Recording Academy, einer Organisation zur Unterstützung von Musikfachleuten in Notzeiten. Bei seiner Abreise erhielt er den Titel eines emeritierten Lehrstuhls hält die Hilfe, die MusiCare Musikern in New Orleans nach dem Hurrikan Katrina zur Verfügung gestellt hat, für die inspirierendste Arbeit der Organisation. Neben seiner Arbeit bei MusiCares hat Herr Branca seine Fähigkeiten in eine Reihe anderer gemeinnütziger und kommunaler Gruppen eingebracht, darunter die American Civil Liberties Union, den Environmental Defense Fund und das Grammy Museum, wo er im Kuratorium tätig ist .

    Mit einem Martindale-Hubbell-AV-Rating wurde Branca seit 1987 in jeder Ausgabe von Best Lawyers in America ausgezeichnet. 2010 wurde er von The Hollywood Reporter zu einem von 100 Power Lawyers in Entertainment ernannt. Er erhielt auch den Occidental College Alumnus der Auszeichnung und Auszeichnung für herausragende Absolventen des Jahres im selben Jahr vom Los Angeles City College. Herr Branca wurde vom Billboard Magazine Touring, Conference & Awards mit dem Creative Content Award für den Cirque du Soleil Michael Jackson, The Immortal World Tour, ausgezeichnet und erhielt im Jahr 2017 neben zahlreichen anderen Auszeichnungen den Albert Nelson Marquis Lifetime Achievement Award. Er war 2016 der Anwalt des Billboard Magazine für das Jahr.

    QUELLE: PRNEWS / Marquis


    http://www.mjvibe.com/john-g-b…-worlds-1-music-attorney/