Beiträge von geli2709

    Fernanda Camino hat Vincent Paterson diesbezüglich konsultiert:
    https://www.facebook.com/fernandacaminoMJFan?fref=nf





    Fernanda Camino But you dont think he was a pedophile, right! Mr. Vincent Paterson!
    Aber sie denken nicht er war ein Pedophiler, richtig! Herr Vincent Paterson


    Vincent Paterson Of course not. I am an artist, not a judge. The people I know,
    and me, love Michael for his art and music. No one I know even thinks about
    the other stuff. If everyone left it alone, it would go away. Talking about
    it keeps it in the eye of the public. Poor Michael. I wish everyone would let
    him rest in peace.

    Natürlich nicht. Ich bin ein Künstler, kein Richter. Die Leute die ich
    kenne und ich lieben Michael für seine Kunst und Musik. Niemand
    den ich kenne, denkt auch über die anderen Sachen. Wenn jeder es
    alleine gelassen, wäre es weg. Das Sprechen darüber hält es in den
    Augen der Öffentlichkeit. Armer Michael.
    Ich wünschte, jeder würde ihn in Frieden ruhen lassen.

    Jermaine Jackson: 'Michael Would Die Over Again
    If He Heard What They Were Doing' (VIDEO)


    Posted: 08/13/2014 1:25 pm EDT Updated: 08/13/2014 1:59 pm EDT


    It's been five years since Michael Jackson passed away, but new songs are still
    being released from the late music icon. On Wednesday, his posthumous music
    video for "A Place With No Name" debuts in Times Square, but that isn't the
    first time the world has seen and heard "Michael" perform after his death.
    At the 2014 Billboard Music Awards, a Michael Jackson hologram took the stage,
    moonwalking amid pyrotechnics and singing in a "live" performance.


    Michael's older brother Jermaine hadn't been watching that awards ceremony,
    but heard about the hologram from his son Jaafar. "He called me and he said,
    'Dad, did you see what they did to Uncle Michael?'" Jermaine tells Oprah during
    a sit-down for "Oprah: Where Are They Now?". "He said, 'It didn't even look like
    him, it didn't move like him. It seemed like it was a body double.'"


    When Jermaine saw Michael's hologram for himself, he agreed. "It's not good,"
    he says in the above video, shaking his head.


    Not only was it strange for Jermaine and his family to see the hologram, but
    hearing it was uncomfortable too. During the performance, Michael's hologram
    sang new, unreleased songs that the King of Pop had worked on prior to his
    death. The same week that the Billboard Music Awards aired, an album of
    Michael's unfinished songs, which was recorded years before his death, was
    also released. And now, music videos are debuting.


    Jermaine says these new sounds are completely unfamiliar to him.
    "What I'm hearing is not Michael -- at all," he tells Oprah.
    "I'll just say this: If Michael wanted this stuff out, he would have put it out.
    Bottom line."


    He goes on to say that Michael himself would have never approved of the
    new music. "To put all these hip-hop beats to it... Michael would die over
    again if he heard what they were doing," Jermaine says.


    "Oprah: Where Are They Now?" airs Sundays at 9 p.m. ET on OWN.


    http://www.huffingtonpost.com/…hael-music_n_5675108.html





    Eine übersetzte Zusammenfassung folgt :brille:

    Zitat

    Der Beitrag von »Maike« (Heute, 08:26) wurde aus folgendem Grund vom Autor selbst gelöscht: soll ein fake sein (Heute, 16:18).

    Wieso sollte das ein Fake gewesen sein ?
    Wie kommst du denn darauf ?


    Für mich unverständlich und zu 100% Michael's Demo-Version im 2.Teil.
    Zweifelhaft erscheint mir allerdings der 1.Teil mit der überhohen Stimmlage.


    Eine interessante Neuigkeit, die nur am Rande mit der Klage zu tun hat:


    James Porte heiratete letztes Wochenende, am 9.8.2014,
    die Schwester von Eddie Cascio, Marie-Nicole Cascio


    Frank Cascio, Rebbie Jackson und Austin Brown waren u.a. Gäste dieses Abends, an dem ausschließlich Musik von Michael Jackson gespielt wurde. Ob die 3 umstrittenen Porte-Cascio Tracks, "Monster", "Breaking News" und "Keep Your Head Up" dabei waren, ist nicht bekannt.
    Immerhin zeigte sich James Porte hier das erste Mal den Fans, nachdem er sich 4 Jahre versteckt hielt.


    Bilder und ein Video der Hochzeitsfeierlichkeiten gibt es hier, neben weiteren detaillierten Informationen:
    http://www.damienshields.com/porte-cascio-wedding-lawsuit/

    interessante Gedankengänge aus dem Schweizer Forum:



    Statement zur aktuellen Schmierkampagne
    9. August 2014


    Hier unser Statement, wieso wir über die verleumderischen Medienberichte
    mit Wade Robson und James Safechuck im Mittelpunkt, nicht berichten.


    Diese Tage wurden den Medien Details aus den Klagen von Wade Robson (31)
    und James Safechuck (36) zugestekct. Sie klagen gegen das MJ Estates
    wegen angeblichem Kindsmissbrauch durch MJ zwischen Ende der 80er Jahre
    und 1997. (Ev. hat Radar Online zuerst berichtet).
    Dass auch James Safechuck Geld von der Nachlassverwaltung fordert, ist
    bereits seit Mai 2014 bekannt. (siehe hier unsere damalige Meldung:
    http://www.jackson.ch/robsons-…n-weiteren-namen-erganzt/


    Wir sind empört über die Geldforderungen. Beide Männer hatten in der
    Vergangenheit unter Eid behauptet, dass Michael Jackson sie nie in
    irgend einer Art sexuell belästigt hatte. Nun wollen sie plötzlich Geld.
    Und haben detaillierte Klagen eingereicht – die der Wahrheit
    entsprechen könnten, aber auch geradeso geschickt konstriert sein
    könnten – orientiert an typischen Mustern von pädophilen Tätern und
    typischen Opferverhalten.


    Fakt ist, dass Michael Jackson im Jahr 2005 nach einer zweijährigen
    Schmierkampagne in den Medien und nachdem die Neverland Ranch und
    diverse Appartments und Anwesen (auch von Freunden und
    Geschäftspartnern) durchsucht worden waren, in allen Anklagepunkten
    freigesprochen wurde.


    Bei den Durchsuchungen, darunter waren auch private Computer und Laptops
    Michael Jacksons, auf denen Internetsurfdaten wie auch gepseicherte
    Dateien geprüft wurden, fand man keinerlei Beweise, die auf pädophile
    Neigungen von MJ hindeuteten. Als “Beweise” wurde während dem
    Arvizo-Gerichtsverfahren einzig einige wenige Fotobände (von namhaften
    Fotografen und im öffentlichen Handel erhältlich), auf denen teils
    nackte Kinder abgebildet waren, vorgelegt, die in Michael Jacksons
    tausende Bücher umfassenden Bibliothek gefunden worden waren. Weitere
    “Beweise”: Im Handel erhältliche Sex-Magazine und DVDs, die in einem
    verschlossenen Aktenkoffer in MJs Schalfzimmer gefunden worden waren.
    Auch auf diesen kein illegales Bildmaterial, sondern u.a Handlungen
    zwischen Lesben und Sexakte zwischen erwachsenen Männern und Frauen.


    Auch die Zeugen im monatelangen Prozess entlasteten Michael Jackson
    grösstenteils. Beispielsweise Bob Jones, der aus Rache wegen seiner
    unmenschlichen und teils rechtswidrigen MJJ Productions Entlassung, mit
    einem Co-Autor in einem Buch, The Man Behind The Mask, zweideutige
    Hinweise druckte, etwa MJ habe einem Jungen den Kopf geleckt, bestätigte
    diese Behauptungen unter Eid nicht und sagte lediglich, dass er nicht
    unter Kontrolle hatte, was der Co-Autor Stacy Brown eigenmächtig
    ergänzte.


    Aber zurück zu den aktuellen Vorwürfen. Angenommen, sie würden der
    Wahrheit entsprechen – wieso wird das MJ Estate nicht ohne Einbezug der
    Medien um eine Kostenbeteiligung für Therapien angefrag oder verklagt.
    Nun ok, man will angeblich die Öffentlichkeit auf sexuelle Missbräuche
    allgemein sensibilisieren. Grundsätzlich ja gut, aber die Zeitabstände
    zwischen den Berichten in den Medien (über die Klagen von Robson und
    Safechuck), scheinen doch auffällig kalkuliert.


    Es scheint, als ginge es nicht nur um Geldgier, sondern auch und vor
    allem darum Michael Jackson in den Dreck zu ziehen und den Marktwert
    “Michael Jackson” herunter zu setzen. Sein künstlerisches Vermächtnis
    bewusst zu zerstören.


    Die Schmierkampagne: Erst wird den Medien im Jahr 2013 die Klage von
    Wade Robson gesteckt (schon damals machten Gerüchte die Runde, dass noch
    mind. eine weitere Person klagen wird). Robson nimmt dann ein paar
    Wochen später öffentlich Stellung, damit die Medien erneut berichten-
    Und im Mai 2014 kommt die Meldung, James Safechuck klage ebenfalls.
    Damit die Öffentlichkeit auch das ja nicht vergisst, werden zwei Monate
    später Details an die Medien gesteckt.


    Und so wird es weiter gehen. Offensichtlich mit dem Ziel, damit auch ja
    die ganze Weltbevölkerung davon erfährt und sich dies auch ja nicht
    vergisst. Wie gesagt, selbst wenn die Vorwürfe wahr wären, ein
    beschämendes Vorgehen. Wir wollen keine Verschwörungstheorien
    aufstellen. Aber welche Personen, Gruppierungen und allenfalls Firmen
    auch immer dahinter stecken, sie treten Michael Jacksons künstlerisches
    Vermächtnis, das nichts mit seinem Privatleben zu tun hat, bewusst mit
    Füssen.


    Weiterlesen unter http://www.jackson.ch/statemen…ktuellen-schmierkampagne/
    Copyright © jackson.ch

    Sehr interessant !
    ...gefunden: https://www.facebook.com/pages…1338?hc_location=timeline



    A LETTER FROM ROB SWINSON


    August 4, 2014 at 5:30 pm




    I’m relieved to finally finish this morning my interview draft and
    submit it for your review regarding Iconic Magazine’s upcoming special
    “Neverland” issue. This will be the first release of any publication that
    will feature responses from myself along with some of my fellow
    “Dream Team” members, such as Michael’s artist friend, David Nordahl,
    and Oliver “Brick” Price with WondWorks, another friend and close
    associate of Michael’s. Brick was the first person to contact me in early
    June 1990 about the possibility of assisting a well known entertainer in
    acquiring a merry-go-round. Then Michael’s friend and Executive Director
    at MJJ Productions, Ms. Norma E.Staikos, called me a
    couple of days later confirming it was for MichaelJackson, and requested
    my support in bringing his fantasy “Neverland Dream” to reality.
    My recent book, “Maker of Dreams – Creating Michael Jackson’s
    ‘Neverland Valley Park,’” details a lot of the events that occurred during
    these first years working together on his Neverland Valley Park
    project during the early 1990′s.
    One of our continuous challenges was repeatedly having to ask permission
    from County zoning officials for permission to proceed, virtually at every
    step of the way. They and some neighbors were not very happy about
    what Michael was doing inside his private 2,700 acre Neverland Valley Ranch,
    even though nothing was ever visible nor accessible to the outside
    general public.
    We were successful in obtaining permission for a lot of what Michael
    wanted to do, but without guidelines in the local zoning ordinances that
    pertained to an amusement park, either free or with a paid admission,
    we were always on shaky footing.
    I personally attempted to contact Tom Barrack at Colony Capital earlier this
    year about discussing some potential ideas for saving Neverland
    Valley Ranch, but through an assistant I found him distant, unresponsive
    and unwilling to meet with me at Neverland, even though he lives nearby
    .
    Initially, I wanted to share a copy of my “Maker of Dreams” book with him,
    but that quickly changed to, “Why bother!”
    If Michael’s “Neverland Valley Ranch” family residence is lost forever, it will
    be a tragedy felt for all eternity! Never in the HIStory of our World has
    someone’s home been so totally dedicated to something this beautifully
    created primarily for the beneficial healing found inside Neverland for
    underprivileged, handicapped and terminally ill children.
    If any buyer is interested in acquiring Neverland Valley Ranch for use a
    “tourist attraction” like Graceland, I can assure your readers it will be
    blocked by the local County officials at every effort or request submitted.
    The only hope is for a buyer to maintain the same usually low profile
    Michael did, except when he wanted to host a party. These events grew
    in size over the years, and I’m sure became VERY disconcerting to the
    County officials who were probably in too deep by this time to do much
    of anything about it. Now, they will probably do all they can to prevent
    a repeat in the future.
    Respectfully submitted for your readers, who may contact with questions
    about creating Michael’s “Neverland Dream.”


    God Bless & L.O.V.E. – in Michael’s honor and memory…


    Rob Swinson
    “Maker of Dreams”
    Neverland Park HIStorian & Author
    Source: Neverland Ranch Pictures


    Könnte bitte jemand den Kern der Aussage übersetzen ?! :lg:

    aus einer New Yorker Rechtszeitschrift:


    Jackson documentary tangled in lawsuit


    By Richard Johnson
    July 26, 2014 | 2:00am


    The executors in charge of the Michael Jackson estate will be
    investigated in a documentary, “Follow the Money,” being produced by
    Edward Bass, who is already in a legal battle with them.


    Bass — whose credits include 2006’s “Bobby,” which was nominated for a
    Golden Globe Best Picture and starred Anthony Hopkins, Joy Bryant and
    Shia LaBeouf — sued lawyer John Branca and music exec John McClain after
    they obtained a “cease and desist” court order preventing Bass from
    releasing, “Michael: The Last Photo Shoots.”


    The documentary includes video footage shot by Jackson’s friend,
    Hassan Mohammed, of two 2007 magazine shoots — one by Bruce Weber, the
    other by Matthew Rolston.


    Bass bought the video from Mohammed, but the estate’s lawyer Howard
    Weitzman claims the estate owns the footage, which includes “private
    moments that [Jackson] never agreed could be publicly and commercially
    exploited.”


    Bass told me, “Michael loved the footage. He was thrilled when it aired.
    He would be horrified at what these lawyers are doing.”


    Bass said the footage was shown and offered to the estate. “After 18
    months of negotiations, they turned it down. If you owned it, why would
    you negotiate to buy it?”


    His next documentary, “Follow the Money,” will focus on Branca and
    McClain, who — in the five years since Jackson’s death — have collected
    far more than the nearly $20 million that has gone to Jackson’s mother,
    Katherine, and his three children.


    The estate has also spent $17 million on legal fees. “They don’t mind
    spending millions of dollars on litigation, because they are paying
    themselves,” Bass said.


    “Somebody has to challenge them. We want to set a precedent here,”
    Bass said. “It’s a matter of principle. We’re not backing off.”


    http://pagesix.com/2014/07/26/…ntary-tangled-in-lawsuit/


    Zusammenfassung:

    Wenn ich den Artikel richtig verstanden habe, dann beabsichtigt der renomierte
    Filmemacher Edward Bass, der mit seinem Film Bobby" als Bester Film 2006 für
    einen Goldenen Globe nominiert war und der das Filmmaterial zu
    "Michael Jackson's letzte Photo-Shoots" gekauft hatte, weswegen er mit dem
    Estate bereits im Rechtsstreit liegt, weil dieser Besitzansprüche erhoben und
    ihm eine Unterlassungserklärung erteilt hat, einen Dokumentarfilm unter dem
    Titel "Folgen Sie dem Geld" zu drehen.
    Sein neuer Dokumentarfilm “Follow the Money” wird sich auf Branca
    und McClain konzentrieren, die in den fünf Jahren seit dem Tod von
    Jackson weit mehr als 20 Millionen $ verdient haben, die der Mutter
    von Jackson und seinen drei Kindern somit entgingen.
    Die Vermögensverwaltung gab auch $ 17 Millionen für Gerichtsgebühren aus.
    “Sie haben keine Sorge Millionen Dollar für einen Rechtsstreit auszugeben,
    weil sie sich selbst bezahlen”, sagte Bass.
    “Jemand muss ihnen entgegentreten. Wir wollen einen Präzedenzfall
    schaffen”, so Bass. “Es ist eine grundsätzliche Sache. Wir ziehen uns
    nicht zurück.”

    Es gibt ein neues 2-teiliges Interview mit Katherine Jackson,
    das sehr emotional und berührend sein soll:
    Exclusive interview with Katherine Jackson,
    Michael Jackson's mother

    http://windycitylive.com/Exclu…l-Jacksons-mother/9541885


    07/22/2014


    Val sat down in an exclusive interview with Katherine Jackson,
    mother to Michael Jackson, for an intimate and emotional interview.


    In Part 1 of the interview, Katherine reveals she was the one who
    "discovered" her sons had musical talents.


    In an emotional moment during Part 2 of the interview, Katherine
    Jackson talks about forgiving Conrad Murray and supporting her son
    during a tumultuous time in his life.
    For information regarding, Katherine Jackson Presents The 5th Annual
    Michael Jackson "King of Pop" Tribute Festival of the Arts 2014,
    check out the Official Michael Jackson Tribute website.


    Im 1. Teil verrät Katherine, dass sie diejenige gewesen sei, die das
    musikalische Talent ihrer Söhne entdeckt hätte.
    Im 2. Teil spricht sie u.a. davon, Conrad Murray zu vergeben.


    Könnte bitte jemand eine Zusammenfassung machen ? :hkuss:
    Ich verstehe leider ansonsten so gut wie nichts ! :rotwerd:

    Schule in Gary soll nach MJ benannt werden
    24. Juli 2014


    In Michael Jacksons Geburtsstadt soll schon bald eine Schule nach dem
    King of Pop benannt werden. Wir hatten in einer Reportage über Gary und
    wieso die Jacksons dort lebten, berichtet.


    Das “Gary Community School Board” hat eine Vereinbarung mit Katherine
    Jackson bekannt gegeben, wonach eine Schule nach Michael Jackson benannt
    werden soll, um die “Kinder zu inspirieren sich in Kunst und Bildung
    auszuzeichnen.” In Zuammenarbeit mit der Jackson Familie soll bald
    bestimmt werden, welcher Schule die Ehre zukommt. Die Idee kam auf, als
    sich Schulverantwotliche mit Katherine Jacksons unterhielten, nachdem
    diese 10 000 US Dollar während dem von Magic Johnson gehosteten “Gary
    Promise Scholarship Event” spendete. Michael Jackson selbst statte Gary
    im Jahr 2003 letztmals einen Besuch ab und erhielt von der “Roosevelt
    High School” ein Ehrendiplom.


    Michael Jacksons lebte elf Jahre in der Arbeiterstadt, über die wir hier
    mit Fotos, Anekdoten der Jacksons und historischen Fakts berichtet
    haben:


    Gary – die Geburtsstadt von Michael Jackson
    http://www.jackson.ch/artikeld…tadt-von-michael-jackson/


    Quelle: jackson.ch, chicago.cbslocal.com, philly.com


    Weiterlesen unter http://www.jackson.ch/schule-i…l-nach-mj-benannt-werden/
    Copyright © jackson.ch

    Xscape: Re-Release Ende Jahr?
    19. Juli 2014


    Ein neues Gerücht macht die Runde: Demnach soll Xscape vor dem
    Weihnachtsgeschäft 2014 mit Bonustracks neu veröffentlicht werden.


    Der Blogger und MJ Insider Damien Shields hat Informationen, nach denen
    Xscape eventuell gegen Ende Jahr mit Bonus Tracks neu veröffentlicht
    wird. Epic Records hofft so auf Wiedereinstiege in den internationalen
    Charts und daraus resultierende, erneut grosse Umsatzzahlen während dem
    Weihnachtsgeschäft 2014.


    Shields nennt dann auch gleich einige Titel, die er als Bonus vermutet
    und die eventuell bereits neu bearbeitet wurden, da L.A. Reids von 14
    Songs sprach, die man für Xscape neu gemixt habe:


    Die Brad Buxer Kollaboration aus den 00er Jahren “I Was The Loser”, das
    von L.A. Reids Sohn Aaron Reid in die Wege geleitete Duett mit Mary J.
    Blige, D’Angelo und ?uestlove (The Roots) “Hot Fun In The Summertime”,
    das Invincible Outtake mit Rodney Jerkins “Can’t Get Your Weight Off Of
    Me”, und Bad und Dangerous Outtakes wie “Throwing Your Life Away” oder
    “If You Don’t Love Me”. Im Jahr 2010 habe Mark Ronson ausserdem an einem
    Song mit dem Titel “Lovely Way” für das “Michael” Album gearbeitet.


    Quelle: jackson.ch, damienshields.com


    Weiterlesen unter http://www.jackson.ch/xscape-re-release-ende-jahr/
    Copyright © jackson.ch

    Michael Jackson – Xscape Doku
    13. Juli 2014


    Auf Michael Jacksons Youtube Kanal wurde eine knapp halbstündige
    Dokumentation über das neue Album veröffentlicht. Erfahre mehr über die
    Produzenten, Mitwirkende und den Entstehungsprozess von XSCAPE.


    (gerade erst gesehen :patsch:... :doof: leider bei uns gesperrt!!)


    Weiterlesen unter http://www.jackson.ch/michael-jackson-xscape-doku/
    Copyright © jackson.ch


    Falls nicht erwünscht, bitte wieder löschen !

    Ankunft Michael Jackson
    am Neu-Isenburger Bahnhof -
    Kulturevent


    Er war wohl der prominenteste Fahrgast der je am Bahnhof Neu-Isenburg
    angekommen ist und kein Neu-Isenburger hatte davon etwas mitbekommen,
    es war der King of Pop - Michael Jackson.Genau genommen kam der King of Pop
    am 11. Juli 1988 um 7:28 Uhr an. Und zwar in einem Sonderzug der aus Wagen
    des legendären Orientexpress mit Pianowagen speziell für ihn
    zusammengestellt worden war. Diesen Zug nutzte Michael Jackson während
    seiner BAD Worldtour zwischen seinen Veranstaltungsorten in Deutschland.


    Michael Jackson fuhr nach seinem Konzert am Hockenheimring nach
    Neu-Isenburg, der Sonderzug hielt am Bahnsteig 1 und Michael stieg mit
    seiner Band, den Tänzern und Sängern aus. Sie gingen durch den
    Seitenausgang zu Bahnhofstraße. Es war Montag früh und keiner der vielen
    Isenburger Pendler die an diesem frühen Morgen zu ihren Zügen gingen,
    hatten Michael Jackson erkannt.


    Michael Jackson fuhr dann mit einer Limousine um ca. 7:35 Uhr
    weiter, durch die Bahnhofstraße nach Gravenbruch in das Hotel Kempinski,
    wo er in der Präsidenten Suite wohnte. So berichtet uns Klaus Reinhardt
    aus Neu-Isenburg der damals mit im Sponsorenteam war, das den Sonderzug
    für Michael Jackson bereitgestellt hatte.




    Das damalige Management von Michael Jackson hatte es allerdings nicht
    erlaubt von dieser Ankunft in Neu-Isenburg, Fotoaufnahmen zu machen.
    Das will der Neu-Isenbuger Aktionskünstler Torsten von Juterzenka jetzt
    nachholen und zwar in geänderter Darstellungsform, nämlich mit einem
    Kunstgemälde auf 5 m² Leinwand.


    Am kommenden Samstag den 12. Juli wird das fertige Kunstwerk am
    Neu-Isenburger Bahnhof zu bestaunen sein. Ab 11 Uhr präsentiert es der
    Aktionskünstler im Rahmen eines Michael Jackson Happenings und sammelt
    Unterschriften dafür, dass sein Kunstwerk am Bahnhof als
    Dauerausstellung verbleiben kann. Michael Jackson hätte es bestimmt
    gefallen.


    „Wenn es am Neu-Isenburger Bahnhof schon keinen Schalter mehr gibt
    und demnächst auch der Autoreisezugverkehr eingestellt werden soll, dann
    machen wir eben eine Kulturbahnhof draus“, ergänzt Torsten von
    Juterzenka.


    Quelle: Klaus Reinhardt & MJFC JAM
    http://www.mjfc-jam.com/index.php?id=600&tx_ttnews



    ------------------------------------------------------



    siehe auch hier >>>> http://www.mjjackson-forever.c…=Neu-Isenburg.#post273401


    (Bitte daran denken:"Erst nachschauen, ob es zu dem Thema schon etwas gibt!")

    Übersetzung
    Eine Übersetzung bzw. Zusammenfassung habe ich in einem anderen Forum von @ Vivienne gefunden:
    http://recognize-history.teamgoo.net/t982-brad-buxer



    Brad x2 – Ein Abend Mit Brad Buxer


    In einem kleinen Studio in Los Angeles fand am 27. Juni 2014 ein Special Event statt.
    Das Motto lautet, in Anspielung auf den Veranstalter Brad Sundberg und den Ehrengast Brad Buxer: Brad x2


    Eine Teilnehmerin, morinem, berichtet:


    Brad Buxer lebt heute sehr zurückgezogen und ist außerhalb der
    Michael-Jackson-Fangemeinde kaum bekannt. Brad Buxer war für 17 Jahre
    Michael's Kreativpartner, Arrangeur und Musikalischer Direktor. Die
    meisten Fans erinnern sich an Brad Buxer, der während der 90er Jahre
    diese lange, blonde Mähne hatte (Brad Buxer vertraut uns an, dass es
    Michael war, der darauf bestand, dass Brad sich die Haare blond färbt,
    nachdem er den ursprünglichen Plan verwarf, dass seine Haare rot sein
    sollten).


    Diese Zeiten sind vorbei. Brad Buxer trägt das Haar
    kurz und in seiner Naturfarbe. Ein ganz normaler Typ, von dem man nicht
    denken würde, dass er ein Rockmusiker ist. Er spricht nicht oft über
    seine Arbeit mit Michael. Tatsächlich hat Brad Buxer seit Michael's
    Weggang nur ein einziges Interview gegeben, und zwar dem Black &
    White Magazin im Jahr 2009. Er arbeitet als Berufspilot, Musik machen
    ist mehr ein Hobby für ihn. Er gab seine Zusage, diesen einen Abend mit
    Fans zu verbringen. Ein ganz besonderes Event also.


    Am Anfang wirkt er ziemlich schüchtern, aber nach einer Weile wird klar,
    dass er offen und kontaktfreudig ist. Er spricht darüber, wie er und Michael
    sich getroffen haben. Michael entdeckte ihn in den späten 80er Jahren in
    der Band von Stevie Wonder, und lud ihn ein, am Dangerous Projekt
    mitzuarbeiten. Schließlich haben sie dann für fast 2 Jahrzehnte
    zusammengearbeitet. Auf der Bühne, in Studios, auf Neverland, in Hotels.
    BB erinnert sich, dass sie im 4 Seasons in New York die gesamte 34. Etage
    gemietet hatten. Er erinnert sich auch an Neverland, wo sie
    meistens die Ideen für Songs ausarbeiteten, um sie dann später in einem
    professionellen Studio aufzunehmen.


    Er erwähnt kurz Blood On The Dance Floor, das sie von einer
    DAT Kassette in einem Studio in Montreux, Schweiz,
    wiederherstellen mussten, und fährt fort über die
    Zusammenarbeit mit Michael zu erzählen.


    Der erste Track von dem Brad erzählt ist 'In The Back'.
    Der Song ist, was die Lyrics betrifft, nicht fertiggestellt.
    Größtenteils singt Michael adlibs anstelle der Verse.
    Trotzdem, sagt Brad, ist dieser Song ein Zeugnis für Michael's
    Talent.


    Er demonstriert die Struktur des Songs, indem er anfängt,
    die Takte zu zählen. Eins, zwei, drei, vier. Der erste Takt fällt auf
    den ersten Bass-Beat. Er zählt die ganze Strecke bis zur Bridge. Wir
    bemerken, dass die Bridge ebenfalls auf 'eins' beginnt, genauso soll es
    sein.


    Die Lyriks sind allerdings gegen die Musik versetzt und
    passen nicht in dieses Muster. Buxer bezeichnet das als eine völlig
    verdrehte Struktur und spricht über den umgedrehten 'up beat' und 'down
    beat'. Buxer betont, dass dieser Song ausschließlich von Michael
    geschrieben wurde. Zum Beweis spielt er eine Tonaufnahme von Michael ab,
    der ihm am Telefon erklärt, wie die Musik genau zu klingen hat.


    In seiner gewohnten Art übermittelt Michael alles mit seiner Stimme, indem
    er beatboxt, die Drums, den Bass – und er tut das sehr engagiert. Er
    braucht alleine 5 Minuten, um das Intro des Songs zu erklären, dann sagt
    er: 'Okay'?, um sicherzustellen, dass der Arrangeur verstanden hat, was
    von ihm erwartet wird. Michael schrieb den kompletten Song in dieser
    'verdrehten' Struktur, sagt Buxer, und genau das zeigt, was für ein
    Genie Michael war. Niemand konnte das tun außer ihm.


    Dann spricht Buxer über Stranger In Moscow. An diesem Song hat er am
    meisten von allen Songs, die er mit Michael geschrieben hat, mitgewirkt.
    Und Brad verbirgt nicht, dass ihm das sehr viel bedeutet. Zuerst liest er den
    Abschnitt aus Joe Vogel's Buch vor, wo die Geschichte des Songs bereits
    dokumentiert ist. Obwohl Brad Buxer in den Credits des Albums nicht
    erwähnt wird, ist er tatsächlich Co-Autor des Songs, und die Akkorde
    sind seine Idee.


    Buxer erklärt, dass er und Michael auf zwei
    Arten zusammenarbeiten konnten. Meistens hatte Michael die Melodie
    bereits im Kopf, und Buxer's Job war es, diese Melodie so zu spielen,
    wie Michael sie 'hörte', und ein Arrangement zu finden, das zur Melodie
    passte. So haben sie bei Heal The World, In The Back, Childhood,
    Beautiful Girl und anderen Songs gearbeitet.


    Bei Stranger In Moscow war es anders. Michael bat Brad, Akkorde zu
    spielen, bis er etwas hörte, das ihm gefiel, und Buxer brachte die
    inzwischen berühmte Entwicklung der Akkorde hervor. Buxer sagt,
    dass der komplette Song in ca. 1-2 Stunden geschrieben wurde.
    Und als er fertig war, konnte er nicht glauben, was gerade passiert war.
    'Ich wollte etwas sagen, wie:
    'wow, haben wir gerade einen Song zusammen geschrieben?' erinnert sich
    Buxer, 'aber ich habe es dann doch nicht getan'. Er hegt keine Groll
    darüber, nicht in den Credits auf dem Album erwähnt zu werden. 'Fehler
    passieren', sagt er, und 'Michaael war immer sehr großzügig zu mir'. Es
    wird klar, dass ihm das Erlebnis an sich viel wichtiger ist, als sein
    Name im Booklet.


    Eine weitere Sache die Buxer über Stranger In Moscow anspricht, ist,
    dass der Drum Sound durch schneiden und
    komprimieren aus den Samples von Michael's Beatboxing erzeugt wurde.
    Buxer sagt, dass er mit Michael sehr oft die Beatbox Samples verwendete,
    weil sie so fantastisch klangen.


    Der nächste Song, über den gesprochen wird, ist Childhood.
    Und das passiert genau am 20. Jahrestag von Childhood, denn der Song
    wurde am 27. Juni 1994 geschrieben.
    Childhood ist ein weiterer Song, der komplett von Michael erdacht und
    geschrieben wurde, und Buxer sagt, er brauchte eine Weile, um das
    richtige Arrangement dafür zu finden. 'Es ist ein eher lieblicher Song',
    sagt er, 'ich würde so etwas Liebliches nicht schreiben', aber Michael
    war eben sehr speziell, wenn es darum ging, was er hören wollte, und er
    arbeitete weiter mit Buxer daran, bis er ihm die Akkorde, die ihm
    vorschwebten, abgerungen hatte.


    Dann sprachen sie weiter über die Live Shows.
    Buxer beschreibt seine Arbeit als Musikalischer Direktor,
    und dass er oft Shows vorbereiten musste, während die Band in der
    Hotelbar herumhing. Er erklärt, dass die Songs für die Shows für
    gewöhnlich schneller gespielt wurden. Dann wurde die Tonlage abgesenkt,
    damit die Instrumente wieder ihren natürlichen Klang bekamen.


    Buxer spricht auch über die Kostenfrage, und warum die Shows oft
    Verlustgeschäfte waren.. Da waren z.B. die fünf Flugzeuge, die sie zum
    touren anmieten mussten, und irrsinnig hohe Hotelrechnungen.


    Buxer erinnert sich auch an lustige Momente während der Live Konzerte:
    wie sie z.B. Slash bei Black or White auf die Bühne schubsen mussten,
    weil der keinen Schimmer hatte, an welcher Stelle des Songs er sein
    Gitarrensolo bringen sollte.


    Oder wie Michael Brad's Namen gerufen hat, ('Brad, was Sie jetzt tun')
    während des Brunei Konzertes, als Brad das Outro von
    I just can't stop loving you länger als nötig spielte.


    Er erzählt auch eine Geschichte über Bill Clinton
    (lt. Brad ein sehr netter Typ, und ein Freund von Michael), der während der
    Black or White Performance im Apollo 2002 Saxophon spielen
    wollte. Buxer musste sogar einen Saxophon Part für ihn schreiben, der nicht
    wirklich zum Song passte, und dann auch nicht verwendet wurde.


    Buxer erwähnt auch, dass Michael immer unerträglich laut Musik gehört hat.
    Auf der Bühne war die Lautstärke der Seitenlautsprecher so hoch, dass es
    weh tat, zwischen ihnen zu stehen. Trotzdem war an Michael nicht so
    etwas wie ein Gehörschaden festzustellen. Michael mochte seine Musik
    ohrenbetäubend, aber wenn Buxer ihm ein sanftes String Arrangement am
    Telefon vorspielte, hat Michael es genauso gut gehört.


    Dann wurde Buxer über den Song Morphine befragt, ein weiteres Meisterwerk,
    von Michael genial geschrieben. Buxer sagt, dass Michael den Sound von
    Maschinen haben wollte, und vom Herzschlag, etwas, das die Vorstellung
    von 'einem Körper auf einem Tisch' heraufbeschwören würde.


    Michael und seine Mitarbeiter hatten keine wirkliche Freude an Remixes
    und neuen Arrangements von Michael's Songs. Er sagt, 'Michael war ein
    Architekt seiner Musik'. 'Wenn du das Gebäude so sehen willst, wie es
    gedacht war, musst du es so lassen, wie der Architekt es gemacht hat'.


    Er erwähnt Billie Jean, einen Song mit 2 Bass Lines, den Michael
    absichtlich so gemacht hat. Wenn jemand anderes die Musik zu diesem Song
    gemacht hätte, meint Brad, hätten sie ihn nicht so gemacht. Michael hat
    oft jahrelang an seiner Musik gearbeitet, und er hat sich wirklich
    bemüht, das menschenmögliche aus seiner Musik herauszuholen. Manchmal,
    erzählt Buxer, hat Michael andere Künstler kritisiert, dafür dass sie
    das Potential ihrer Songs nicht ausgeschöpft hatten.


    Der Schlüsselsatz von Michael, ebenso wie von Stevie Wonder war:
    'Weniger ist mehr'. Der Song sollte nicht mit Sounds 'überfüllt' sein, nichts,
    was den Song nicht besser macht, oder was nicht passt. Um zu
    demonstrieren was er meint, spielt Brad eine Demo von Hollywood Tonight,
    die mit dem Killer Bass und Michael's gesprochenen Anweisungen in der
    Bridge. 'Hört ihr die Reinheit?' fragte er, und das taten wir. Die
    Zuhörer applaudierten.


    'Meine liebste Erinnerung an Michael?
    Wie wir uns gegenseitig durch Hotelhallen gejagt haben, er war ein schneller
    Läufer...., und einfach mit ihm herumhängen, an seinen Sachen arbeiten,
    reden, lachen, eine gute Zeit haben'.

    Fortsetzung:



    Then Buxer goes on to talk about “Stranger in Moscow.” This song
    contains his biggest contribution of all the material he worked on with
    Michael, and Brad doesn’t hide that it means a lot to him. He reads the
    entire piece about the song from Joe Vogel’s book – the story of the
    song creation is well documented by now. Even though Buxer is not
    credited in the album liner notes, he actually is a co-author of the
    song and the one who came up with the chords. Buxer explains that he and
    Michael could work together in two different ways. Oftentimes, Michael
    already had the melody in his head, and Buxer’s job was to play that
    melody on the keyboard as Michael was “hearing” it and find an
    arrangement that fit the melody. Such was their work on “Heal the
    World,” “In the Back,” “Childhood,” “Beautiful Girl” and other songs.
    With “Stranger in Moscow” it was different: Michael asked Brad to play
    chords until he would hear something he liked, and Buxer came up with
    the now famous chord progression. Buxer says that the entire song was
    written in about 1.5-2 hours, and when it was finished, he couldn’t
    believe what had just happened. “I wanted to say something, like, ‘Wow,
    did we just write a song together?’” recalls Buxer. “But I didn’t.” He
    doesn’t hold a grudge about not being credited on the album. “Mistakes
    happen,” he says. “Michael was always very generous to me.” It’s clear
    that the experience itself is much more important to him than his name
    in the booklet.


    Another thing Buxer mentions about “Stranger in Moscow” is the drum
    sound that was made out of MJ’s beatboxing samples by slicing and
    compressing his natural sounds. Buxer says that with Michael, he used
    beatbox-based drum sounds quite often because they sounded fantastic.


    The next song we discuss is “Childhood.” It is actually happening on
    the 20th anniversary of “Childhood” – as Brian Vibberts recalls it, the
    song was recorded on June 27, 1994. “Childhood” is another song that was
    envisioned and written entirely by Michael, and Buxer says that it took
    him a while to find the right arrangement for this one. “It’s such a
    sweet song,” he says. “I wouldn’t write anything so sweet.” But again,
    Michael was very particular about what he wanted to hear and continued
    to work with Buxer until he extracted exactly the right chords out of
    him.


    After a short break, the discussion shifts to touring and live shows.
    Buxer describes for us the job of a musical director – how he often had
    to prepare for the shows beforehand while the band was spending time at
    the hotel bar downstairs, and how he used to give instructions to
    musicians. He explains that songs were usually sped up for the live
    shows, and then the pitch was lowered to bring the instruments back to
    their natural sound. He has very kind words for Michael’s guitar player
    David Williams who, he says, was absolutely brilliant and fun to be
    around. Buxer also touches on the subject of expenses and Why live shows
    often lost money: the five airliners they had to contract for touring
    and the insane hotel bills.
    Buxer remembers a couple of funny moments from the live concerts: how
    they had to push Slash out on stage during “Black or White” because he
    had no clue at what point in the song he was supposed to do his guitar
    solo, and how Michael called out Brad’s name (“Brad, what you gonna
    do?”) during the Royal Brunei concert when Buxer played the outro to “I
    Just Can’t Stop Loving You” longer than necessary. He also tells a story
    about Bill Clinton (according to Buxer, the nicest guy and a good
    friend to Michael) who wanted to play sax on “Black or White” during the
    live performance at the Apollo in 2002. Buxer even had to write a
    saxophone part for him – which didn’t really fit the song and ultimately
    wasn’t used.


    Just as Brad Sundberg often points out, Buxer mentions that Michael
    listened to music excruciatingly loud. On stage, the volume of
    side-speakers was so high it was painful to be there between them. But
    Buxer, too, says that despite all this, he never noticed any loss of
    hearing in Michael. Michael liked his music deafening, but when Buxer
    played a delicate string arrangement to him over the phone, MJ could
    hear it just as well.


    During the Q&A part, someone asked Buxer about song “Morphine” –
    another masterpiece ingeniously written by Michael. Buxer said that MJ
    wanted to have the sound of machines and the heartbeat, something that
    would conjure “a body on the table.”


    There were a couple of questions about the lyrics, but Buxer answered
    that he couldn’t even remember when the lyrics were written. It was
    often late in the process or even in the last moment, while the majority
    of the work was on music.


    Maybe that was one of the reasons Why Buxer, as most of Michael’s
    collaborators we had met, didn’t seem to enjoy the remixes and the new
    arrangements of Michael’s songs too much. “Michael was an architect [of
    the music],” he said. “If you want to see the building as it was
    envisioned, you have to keep the architect.” He mentioned “Billie Jean” –
    a song with two bass lines that Michael constructed intentionally. If
    someone else did the music to this song, opined Brad, they wouldn’t have
    done that. Michael worked on his songs for years, and he really put an
    effort to make the music as good as humanly possible. Sometimes,
    according to Buxer, Michael even criticized other artists for not
    working their songs to the fullest of their potential.


    One thing Buxer emphasized throughout the conversation (and this is
    something that other colleagues of Michael’s often mention too) is the
    key principle in music that was followed by both Michael and Stevie
    Wonder: “Less is More.” The song should not be overstuffed with sounds;
    it should not have anything other than what fits and what makes the song
    better. To demonstrate his point, Buxer played a demo of “Hollywood
    Tonight” for us – the one with the killer bass part and Michael’s spoken
    instructions in the bridge. “Listen how pure it is.” And it was. The
    audience applauded.


    His favorite memory of Michael? “Chasing each other through the halls
    of the hotel. He is a fast runner… Just hanging out, writing, working
    on his stuff, talking, laughing and just having a blast.”


    Words like these make you realize more vividly than anything that for
    people like Brad Buxer and other guests of this seminar, Michael was
    not a superstar – he was a partner and a dear friend. And they came
    there that evening to share memories of their friendship. Thank you, Mr.
    Buxer, Mr. Prince, Mr. Vibberts and Mr. Simms for allowing us to hear
    those memories. And of course, a huge thanks to Mr. Brad Sundberg for
    organizing this one of a kind event.


    The last minutes of the evening captured on video by one of the attendees:
    V I D E O im Link
    http://www.michaeljackson.ru/eng/brad-x2-evening-brad-buxer/

    Brad x2: An evening with Brad Buxer



    We are in a small studio located at a musical instruments rental
    center on Sunset Boulevard, Los Angeles. The room is crammed with people
    sitting in rows of chairs in front of a low stage. On stage, Brad
    Sundberg, Michael Jackson’s assistant engineer and the organizer of this
    event, and his friend, sound engineer Brian Vibberts, are occupying two
    tall bar chairs. Brad Buxer, Michael long-time musical director is
    sitting behind a keyboard. MJ’s engineer of later years Michael Prince
    is looking at the screen of his MacBook. Michael’s touring bass
    guitarist Sam Simms has not yet arrived; he would join us a little bit
    later. With that, a trip to the past, full of stories and music, begins.


    All guests of the event have a lot to tell about years spent working
    with Michael, but the “star” of this evening is clearly The Man behind
    the keyboard. The event, after all, is called “Brad x2” and is all about
    meeting this guy who lives low-key and is barely known to the public
    outside of the fan community. Brad Buxer, Michael’s creative partner,
    arranger and musical director of 17 years. Most MJ fans would remember
    Buxer from the 90s as a guy with a mane of long Robert Plant-style blond
    hair. (Buxer confides that it was MJ who insisted that he dyed his hair
    blond – after giving up on the initial plan to get it colored red!)
    Well, those days are long gone. Today, Buxer wears short natural-color
    hair, black pants and a loose shirt, just like a regular guy who you’d
    never suspect to be a rock musician. He doesn’t talk about his work with
    Michael Jackson very often. In fact, since Michael’s passing, Buxer has
    given only one interview – to French fanzine “Black & White” in
    2009. He now works as a professional pilot, and writing music is more of
    a hobby for him. He agreed to meet with MJ fans for one evening only,
    so for us this event is quite an exclusive treat.


    Buxer seems shy and soft-spoken at first,
    but we quickly realize that he is an outgoing and open guy. He doesn’t
    banter with fans like Brad Sundberg, and when he does joke, his jokes
    are more tongue-in-cheek. He starts off by telling us how he and Michael
    began working together. MJ spotted him as a member of Stevie Wonder’s
    band in the late 80s and invited him to work on the Dangerous
    project. After that, Buxer joined the Dangerous tour. They ended up
    working together for almost two decades – on stage, in studios, at
    Neverland, at hotels where Michael was staying at various points of his
    life.





    Buxer remembers their luxurious rooms at “4 Seasons” hotel in New
    York City where they took the entire 34th floor. He remembers spending
    time at Neverland ranch, seeing animals from Michael’s zoo – the
    monkeys, the elephants, the llamas and the deer, – eating too many candy
    bars at the movie theater and riding his motorbike on the edge of
    Michael’s swimming pool (a feat that made Michael freak out). Talking
    about Neverland ranch, Buxer mentions that there was no real recording
    studio there, and they had to use portable gear. They usually worked out
    song ideas at the ranch and then moved to a professional studio to do
    proper recoding.


    After briefly touching on “Blood On the Dance Floor”, a Teddy Riley
    track that they had to recreate from a DAT cassette in Montreux,
    Switzerland, Buxer moves on to his and Michael’s personal
    collaborations. Unlike songs that were brought to Michael by other
    producers, songs that he did with Brad are Michael’s songs and contain
    the most of his artistic input.


    The first track Brad chooses to talk about is “In the Back,” released
    on The Ultimate Collection in 2004. The song is not finished lyrically –
    for the most part, Michael ad-libs his way through the verses.
    Nevertheless, Buxer mentions this song as a testament to Michael’s
    genius. He demonstrates the song structure, starting to count bars,
    “One, two, three, four.” The first bar falls on the first bass beat,
    and as he counts all the way to the
    bridge, we notice that the bridge also starts on count “one,” as it
    should. The lyrics, however, are shifted against the music and don’t fit
    that pattern. Buxer describes this as “completely turned around”
    structure and talks about reversed up beat and down beat, but I’m not a
    musician and I can only refer to it as “a shift.” Buxer emphasizes that
    this song was written entirely by Michael. To prove his words, he lets
    us hear an audio of Michael explaining to him on the phone how exactly
    the music has to sound. In his usual manner, Michael relays each part
    with his voice and beatboxing: the drums, the bass, – and he is very
    particular in that. He spends about 5 minutes just to explain the intro
    to the song, and then asks, “Okay?” as if to make sure that the arranger
    has understood what is expected of him. Michael wrote the entire song
    with this “turned around” structure, says Buxer, and it shows right
    there what a genius he was. No one could do it but him.

    Documentary about King of Pop’s 2007 Ebony and Vogue photo
    shoots will ‘wow’ fans, yet the Estate wants to stop them seeing it!


    By Damien Shields – Posted 1 day ago



    An unreleased documentary showcasing the King of Pop’s 2007
    photo shoots with Ebony/Jet Magazine and L’Uomo Vogue is certain to make
    an overwhelmingly positive impact on the late superstar’s fans around
    the world – IF they ever get to see it.


    The documentary opens with intimate footage of photographer Bruce
    Weber, The Man in charge of taking Jackson’s picture for the L’Uomo
    Vogue feature, talking to his assistants about where they were when they
    first heard the ‘Thriller’ album and what their memories of that
    experience are, adding that this shoot was in celebration 25th
    anniversary of the music on that album.


    “I want you to take it from the perspective of Mr. Weber, so you’re
    getting the making of the whole thing from his perspective,” Jackson
    instructs the film crew as he prepares to be photographed by Weber.


    The documentary takes you through the tedious but rewarding process
    of executing a photo shoot with the world’s most iconic entertainer –
    from booking the shoot, to getting Jackson there, to the makeup and
    styling process, and ultimately taking the pictures and getting the
    shots required.


    The footage in this film is simply beautiful. There are a number of
    stunning close-up shots of Jackson both having his makeup done, and in
    action during the shoots. He looks healthy, full of life and completely
    comfortable in front of both the photographer and the videographer’s
    lens. He can be seen striking poses and taking direction from those on
    set. At times he seems completely swept up in the adrenalin of being the
    ‘star’ of the show, busting out aggressive dance moves, punching the
    air powerfully, and ripping the set backdrop to pieces with his bare
    hands. As Bill Whitfield and Javon Beard, Jackson’s bodyguards at the
    time recalled in their book
    Remember the Time – Protecting Michael Jackson in his final days’;
    this was Mr. Jackson in ‘King of Pop mode’.


    Rushka Bergman, a celebrity stylist who had the task of picking
    clothes for the Vogue shoot, seems to have a cute little crush on the
    Jackson. “I think that Michael Jackson was very sexy,” she tells the
    camera. “I think that any time I put clothes on him, he looked better
    than any supermodel.”


    The stories of Jackson being extremely gracious are shown to be true.
    He makes a special effort to shake the hand of every single
    photographer, assistant, makeup artist, lighting person, magazine
    representative and venue staff member on set – something that impressed
    his personal assistant, Michael Amir Williams, and Ebony/Jet editor in
    chief, Harriette Cole.


    “What I loved the most about working with Michael Jackson is how kind
    he was to everyone,” recalls Cole. “He was gracious to the elevator
    operator, the guard and the executives in the museum. He made sure to
    thank each person who was in ear shot when the shoot was over. He was
    generous and kind. Did some people feel intimidated by him? I don’t know
    if that’s the right word. More, I think some people were mesmerized.
    Some were pinching themselves wondering if they actually were in the
    presence of the King of Pop.”


    One scene is sure to send Jackson’s female fans into a frenzy.
    Jackson and Weber had just completed their shoot and were exchanging
    their thanks to each other when they randomly start talking about their
    mutual friend, Elizabeth Taylor. In the scene Jackson can be seen
    smiling, giggling and biting his finger as Weber recounts a recent
    telephone conversation with Taylor. It’s not a groundbreaking moment,
    but it’s sweet nonetheless.


    The photo shoots took place in New York in September 2007-
    L’Uomo Vogue on the 15th and Ebony/Jet on the 24th.


    “Michael wanted to be photographed in an artistic setting and the
    Brooklyn Museum gladly accommodated us all,” recalled Harriette Cole at
    the time of the shoots. “We shot in the midst of ancient and
    contemporary history, and it was powerful to be in that space.”


    “We worked with celebrity fashion stylist Phillip Bloch to develop
    concepts for wardrobe and then he and his team went shopping. We really
    wanted him to look elegant and timeless on the cover. We found a number
    of looks that would achieve that and presented them to Michael. He
    ultimately chose what he would be happy to wear, which turned out to be
    far more outfits than we had time to shoot.”


    “Michael Jackson was the perfect fit for everything we put on him,”
    added Cole. “He’s got the body that any woman or man would die for! At
    49 years old, he [had] a slim dancer’s body … It was a lot of fun to
    work with someone who looks great in clothes, who knows how to move his
    body and who understands the camera. It was magic!”


    “For a man nearly 50, he was still incredibly limber,” said Ebony/Jet
    Magazine’s Bryan Monroe of Jackson. ”He showed off a few of his classic
    moves during the photo shoot – the leg twist/kick move in particular …
    He’s still got it.”


    Unfortunately for the King of Pop’s fans, and Noval Williams Films
    (the company that acquired the rights to the unreleased footage) the
    documentary’s initially planned June 25, 2014 release was blocked by The
    Estate of Michael Jackson.


    The footage was originally offered to The Estate of Michael Jackson
    in 2011 by a third party (who filmed the source materials) in a deal
    that would have cost The Estate $1.25 million. The Estate opted against
    purchasing the footage, and, according to Novel Williams Films, never
    claimed in writing to the then-owner any ownership interest in the
    footage.


    Following the Estate’s decision to pass up the footage, Novel
    Williams Films struck a deal with the third party for the rights in 2013
    and proceeded to put together the documentary
    ‘Michael Jackson: The Last Photo Shoots’.


    However, when agreements were recently made for the documentary to be
    broadcast on Brazilian television, The Estate of Michael Jackson
    stepped in claiming the footage in question is private and owned by The
    Estate.


    “The makers of the documentary are attempting to exploit footage and
    photographs of Michael Jackson, which we believe are owned by his
    Estate,” said Howard Weitzman, attorney for The Estate, in a recent
    statement. “The documentary contains footage of Michael during private
    moments that he never agreed could be publicly and commercially
    exploited without his consent and/or involvement. Michael never
    authorized or approved the use of this material in the film.”


    Many fans were left in a state of disbelief that Weitzman would make
    the above comments considering that every single release The Estate has
    authorized since the superstar’s death has consisted of private
    materials ‘that he never agreed could be publicly and commercially
    exploited without his consent and/or involvement’ – including the ‘This
    Is It’ film comprised of Jackson’s private rehearsal footage; and the
    ‘MICHAEL’, ‘BAD 25′ and ‘XSCAPE’ albums which include unpublished songs
    Jackson never authorized for release.


    Noval Williams Films has since filed suit against The Estate of
    Michael Jackson and is asking the court for a declaration that they
    haven’t infringed any copyrights and that The Estate has no valid
    claims.


    “As a record producer and composer, I have been
    greatly influenced by Michael’s music and his message of love to the
    world,” responded Craig Williams – writer and director of the
    documentary. ”While it is terribly unfortunate that litigation with the
    estate is required in order for us to share our film with Michael’s
    fans, I am confident that we will be able to resolve this situation and
    Michael’s fans will soon be able to see our wonderful and positive
    film.”


    The issue remains unresolved. More to come…


    http://www.damienshields.com/m…ocumentary-will-wow-fans/


    Um Übersetzung bzw. kurze inhaltliche Zusammenfassung bemühe ich mich am Samstag, falls mir niemand dem es leichter fällt zuvor kommt :hut: