Unentdeckte Kunstsammlung von MJ 900 Millionen wert

  • Und schon wieder haben wir ein gutes Beispiel dafür, wie es im Hause Jackson bzw. dem Estate drunter & drüber geht. Man kann eigentlich nur noch mit dem Kopf schütteln.


    Zunächst vielen Dank, Lena für s Einstellen der Bemühungen von Ivy und die Bilder (interessant).


    900 Millionen sollte das wert sein? NEUNHUNDERT MILLIONEN?

    Lena meint dazu, dass es an den Haaren herbeigezogen ist. Denke ich auch. Aber nicht zu unterschätzen ist die Tatsache, dass die Sammlung vollständig ist und NUR deshalb ein hoher Wert zustande kommen kann – ob es 900 Mio tatsächlich sind, sei dahin gestellt. Das zweite ist, jetzt wo es bekannt ist, dass es diese Sammlung gibt, wird sie mit jedem Tag, der vergeht, nachdem sich MJ verabschiedet hat, noch ein bisschen wertvoller. Der Rest ist Spekulatius.


    Ich fragte mich vor einigen Beiträgen, welche Rolle Livingston Strong in dieser ganzen Geschichte spielt. Das frage ich mich auch weiterhin. Inzwischen frage ich mich allerdings auch, ob es MJ damals überhaupt bewusst war, welch ein Schatz einmal diese Sammlung darstellen würde?


    Besonders frage ich mich allerdings, wie eine Sammlung zum Verkauf gelangen kann, ohne dass nicht sofort alle Alarmglocken beim Estate angehen und der erst reagiert, wenn das Kind schon in den Brunnen gefallen ist?


    Also ich habe wie immer mal wieder Fragen über Fragen und finde es mittlerweile ganz schön anstrengend, sich durch diesen Sumpf zu kämpfen. 21%20Schwimmer.gif

    sig_mj42.jpg

    I keep on dancing and dancing and dancing, until there is only – the dance.

    So long and thanks for all the fish – R.I.P. Douglas Adams

    Einmal editiert, zuletzt von MJ_42 ()

  • Und schon wieder haben wir ein gutes Beispiel dafür, wie es im Hause Jackson bzw. dem Estate drunter & drüber geht. Man kann eigentlich nur noch mit dem Kopf schütteln.


    Ich weiß nicht. Ich würde es wieder unter die Versuche der Jackson-Familie verbuchen wider besseren Wissens Geschäfte zu machen zu denen sie nicht bereichtigt sind. Und wie alle ihre Geschäfte wird auch dieses Geschäft scheitern bzw. kommt nicht zu Stande. Nach meinen Verständnis ist der Verkauf ja gar nicht zu Stande gekommen. Der potenzielle Käufer hat ja eine Anzahlung gemacht mit dem Vermerk die volle Zahlung zu machen wenn die Freigabe vom Estate kommt. Und die Freigabe wird ja verweigert. Meinem Eindruck nach hat der Estate die Verwaltung des Erbes, der Rechte etc. sehr gut im Griff und zieht auch die rechtlichen Register die möglich sind, gegenüber der Familie noch verhalten in dem Sinne, dass sie bislang nie Kathrine oder Joe verklagt haben sondern dies immer auf die Geschäftspartner beschränkt haben. Aber sie stoppen ihre Geschäfte.


    Die Aussage von Livingstone an Ivy nehme ich nicht für voll. Livingstone arbeitet nicht mit dem MJ-Esate zusammen. Es ist ja das Gegenteil der Fall. Und der Estate würde wohl kaum auf die Idee kommen eine wertvolle Sammlung mit Original-MJ-Stücken zu verkaufen um Geld für ein Denkmal für Michael zu sammeln. Das eerscheint mir als ein hilfloser Versuch sein (gescheitertes) Geschäftsgebahren gegenüber der MJ-Fangemeinde zu rechtfertigen.


    Was mir allerdings bei der Sammlung wirklich nicht klar ist, ob die Sammlung nicht wirklich im Besitz von Livingstone ist. Vielleicht hat er auch noch andere Papiere, denn es scheint schon so zu sein, dass Livingstone ja den Zugriff auf dieses Lager hat und er sie auch potenziellen Käufern zeigen konnte. Wenn es so wäre dann könnte Livingstone das natürlich verkaufen, aber ein potenzieller Käufer von so einer großen Sammlung wird wahrscheinlich auch nur zuschlagen, wenn er diese vermarkten kann. Und da liegt der Hund denke ich begraben. Mit dem Besitz der Sammlung (wenn es denn der Fall wäre) hat er den phys. Besitz, besitzt aber nicht das Recht für das geistige Eigentum, die Urheber- und Copyrightrechte (das zur Verfielfältigung, Distribuiton) hat der Estate. Und für die meisten potenziellen Käufer spielt so etwas schon entscheidende Rolle. Anderfalls können sie sich die Sachen nur ins Wohnzimmer stellen.


    Aber wir kommen hier wirklich nicht weiter. Fakt ist wir haben eine Story vom Tabloid-Magazin vorliegen, die von Kathrine (mit Mann im Ohr)u. Livingstone gefüttert wurde.


    Von daher abwarten bis es eine Stellungnahme vom Estate gibt oder ggf. Gerichspapiere.

  • Zitat

    Inzwischen frage ich mich allerdings auch, ob es MJ damals überhaupt bewusst war, welch ein Schatz einmal diese Sammlung darstellen würde?


    vollkommen egal, ob die geschichte so (umfänglich) stimmt und egal ob der wert nun 90 oder 900 millionen dollar beträgt - ich bin mir zu 1.000 prozent sicher, dass michael sehr wohl immer ganz genau wusste, welche werte und welche schätze er hatte. er war nicht nur ein in jeder hinsicht begnadeter künstler, sondern auch ein wirklich cleverer geschäftsmann, dem man kein x für ein u vormachen konnte.

    kerzen.jpg


    2021 hast Du uns für immer verlassen - trotzdem wirst Du Teil dieser Gemeinschaft bleiben. R.I.P. liebe Titania

  • Lena


    Soweit ich weiß, hat es dieser Hiromicho Saeki gekauft, aber dann gegen Lizenzen weitergegeben an Abrams Gentile Entertainment,


    http://445177.forumromanum.com…oten-black_and_white.html


    -----------------------------------------------
    Edit: :BlaueBlume:
    Link führt mittlerweile in`s Leere.
    Hier ist ein anderer zu dem Theama:
    Marty Abrams aus Harlem, New York

  • Ja nach Deinem Link hat es 1992 offensichtlich Abrams 1992 gekauft und wollte es 2010 für mind. 2,75 Mio. verkaufen. Ging aber kein Gebot ein. Finde ich ehrlich gesagt auch ganz schön heftig die Preisvorstellung. So ein bekannter Maler ist Livingstone auch nicht.

  • das war auch früher (und heute) in Königshäusern so, dass der Monarch keinen Überblick mehr über sein Inventar hatte, das wäre nicht außergewöhnlich.
    Deshalb braucht man Leute, die das verwalten und denen man vertrauen kann. Denen man auch blind was unterschreiben kann. Und genau daran hats Michael wohl gefehlt, er hatte kein
    Vertrauen mehr und hat seine Mitarbeiter zu oft ausgetauscht. Und da diese wussten, dass ihr Arbeitsverhältnis eher kurz sein würde, haben sie versucht rauszuholen, was rauszuholen ist.


    Wo hab ich jetzt gelesen, dass es sich bei dem Schatz auch um wertvolle Möbel handeln soll ?

    You were the rhythm,
    You were the sound of a crescendo,
    You showed us Heaven and Light,
    you faced the fear.


  • Zitat

    irgendwie kann ich diesen tohme nicht einschätzen


    Ich schon. Das ist ein Mann ohne Respekt und Skrupel.

  • Nach Michael Jacksons Tod wandte sich die spirituelle Beraterin, June Gatlin, an die Öffentlichkeit. Sie stützte sich auf ein Telefongespräch mit Michael Jackson ab, das mit einem Tonband aufgezeichnet wurde. Das Gespräch fand im September 2008 statt. Gatlin sagte: „He was afraid of who this man is, afraid of whatever this man may be capable of doing… He had taken over Michael’s complete life.“ Michael Jackson berichtete June Gatlin in den Telefonaufnahmen: „This guy, he just… has ways about him… There’s a divide between me and my representatives and I don’t talk to my lawyer, my accountant. I talk to him and he talks to them…I don’t like it. I wanna get somebody in there with him that I know and can trust. I don’t know what’s in my accounts.“ „He’s trying to keep me and separate me from everybody and everything that I love“. (Examiner/August 27, 2009)
    Auch CNN und NBC News haben darüber berichtet.(Quelle Schw.Forum)


    Thome versuchte Michael von allen und allem zu trennen was er liebte.Michael sprach mit Tohme und der gab es dann weiter an die Buchhalter(was auch immer)
    Ich weiß nicht was in meinen Konten...........sagt Michael.
    Ich habe gelesen, dass Thome eine Vollmacht von Michael hatte, also konnte er ja schalten und walten wie er wollte.
    Michael hat ihn angeblich entlassen und trotzdem stellt er sich neben Jermaine hin, der die Todesnachricht bekanntgibt.

  • Die Reporterin hat den Besuch in der Hangar-Halle vorgestern gemacht und in den Abbildungen sind die Bilder von Michael, die letzte Woche ans Krankenhaus gingen enthalten. Das heißt ans Krankenhaus gingen und so steht es auch im Text nur Kopien.
    Laut Text gehört die Kunstsammlung Strong in Verbindung mit dem Estate und Strong behauptet er arbeit mit allen zusammen Famile, Estate und Strong und der Estate würden bald mehr ausstellen und veröffentlichen.
    Vom Estate gibt es weiterhin noch keine Stellungnahme.


    zmjdrawingsonhangarwall.jpg



    http://blogs.laweekly.com/styl…jacksons_art_revealed.php
    Shannon Cottrell
    The interior of Michael Jackson's art studio, which he shared with friend and artist Brett-Livingstone Strong

    See more photos in "Michael Jackson Art: An Exclusive Look at the Musician's Drawings and Paintings."


    Until now, Michael Jackson's art collection was shrouded in mystery. It was said to be stuck in a legal dispute over possession. Then, people speculated that buyers such as Cirque du Soleil's Guy Laliberté were interested. It's been valued at the staggering (and slightly unbelievable) sum of $900 million.


    One crucial fact: Jackson's art collection isn't art by other people -- it's mainly drawings and paintings that he created himself. So what does that art look like?


    Yesterday, LA Weekly was the first to visit the (until now) top-secret Santa Monica Airport hangar that Jackson used as his studio and art storehouse. The collection is currently owned by Brett-Livingstone Strong, the Australian monument builder and Jackson's art mentor through the years, in conjunction with the Jackson estate.


    Though the entire art collection has been mired in disputes and battles for rights, Strong claims that he is working with everybody -- the family, the estate, as well as others -- to exhibit and publish as much of Jackson's work as possible.


    According to Strong, he and Jackson formed an incorporated business partnership in 1989, known as the Jackson-Strong alliance. This gave each partner a fifty-percent stake in the other's art. In 2008, Strong says, Jackson requested that his attorney sign the rights to Jackson's portion of the art over to Strong. Now, Strong is beginning to reveal more and more of the art as he goes ahead with Jackson's dream of organizing a museum exhibit.Strong gave us a tour of the hangar, beginning with the Michael Jackson monument that Strong and Jackson co-designed several years ago. It's perhaps bombastic, but designed with good intentions and the rabid Jackson fan in mind. Strong explains, "He wanted his fans to be able to get married at a monument that would have all of his music [in an archive, and playing on speakers], to inspire some of his fans."


    The current design is still in the works, but it's conceived as an interactive monument -- fans who buy a print by Jackson will receive a card in the mail. They can scan this card at the monument, and then have a computer organize a personal greeting for them, or allow them to book it for weddings. Jackson initially thought it would be perfect for Las Vegas, but Strong says that Los Angeles might have the honor of hosting it -- apparently, Mayor Antonio Villaraigosa recently paid a visit and made a few oblique promises.


    As for Jackson's art, the contents of the hangar barely scratched the surface of the collection, as Strong estimates Jackson's total output at 150 to 160 pieces. A few large pieces hanging on the walls had been donated as reproductions to the L.A. Children's Hospital last Monday, along with other sketches and poems.


    In all of his art, certain motifs kept cropping up: chairs (usually quite baroque), gates, keys and the number 7. His portrait of Bubbles, his pet chimpanzee, shows a monkey-like face vanishing into a cushy, ornate lounge chair. "He loved chairs," says Strong. "He thought chairs were the thrones of most men, women and children, where they made their decisions for their daily activity. He was inspired by chairs. Rather than just do a portrait of the monkey, he put it in the chair. And you see, there are a few sevens -- because he's the seventh child."


    Jackson, who was a technically talented artist -- and completely self-taught -- fixated on these motifs, elevating everyday objects into cult symbols. Strong added that Jackson's sketchbooks are completely filled with studies of his favorite objects, in endless permutations.


    But Jackson also created portraits: a small sketch of Paul McCartney, and a large drawing of George Washington, created as Strong was working with the White House to commemorate the bicentennial of the Constitution back in 1987. He also sketched self-portraits -- one as a humorous four-panel drawing charting his growing-up process, and a darker one that depicts him as a child cowering in a corner, inscribed with a sentence reflecting on his fragility.


    As an artist, Jackson preferred using wax pencils, though Strong adds, "He did do a lot of watercolors but he gave them away. He was a little intimidated by mixing colors." Some surviving pencils are archived in the hangar; Strong moves over to a cabinet on the far wall of the hangar and pulls out a ziploc bag containing a blue wax pencil, a white feathered quill and a white glove that Jackson used for drawing.


    Jackson turned to art as times got hard for him. "His interest in art, in drawing it, was just another level of his creativity that went on over a long period of time," Strong says. "It was quite private to him. I think he retreated into it when he was being attacked by those accusations against him." The sketches and drawings certainly reveal an extremely sensitive creator, though it's clear that Jackson also had a sense of humor.


    Jackson's art was kept under wraps for such a long time simply because of the pedophilia scandal, which erupted right around the time that he was looking for a way to publicize the works. "A lot of his art was going to be exhibited 18 years ago. Here's one of his tour books, where he talks about exhibiting art. He didn't want it to be a secret," Strong says, pointing at a leaflet from the 1992 Dangerous World Tour.


    Prior to that period, Jackson and Strong had met and become fast friends. This marked the beginning of Strong's mentorship, in which he encouraged Jackson to create bigger paintings and drawings, and exhibit his work. The idea behind their Jackson-Strong Alliance was that Strong would help Jackson manage and exhibit his art. Notably, the alliance birthed Strong's infamous $2 million portrait of Michael Jackson entitled The Book, the only known portrait Jackson ever sat for.


    In 1993, everything blew up. At the time, Jackson and Strong were both on the board of Big Brothers of Los Angeles (now known as Big Brothers Big Sisters), a chapter of the national youth mentoring organization established in L.A. by Walt Disney and Meredith Willson. They had planned out a fundraising campaign involving Jackson's art. Strong explains, "We thought that if we would market [his art] in limited edition prints to his fans, he could support the charities that he wanted to, rather than have everybody think that he was so wealthy he could afford to finance everybody." When the pedophilia scandal erupted, Disney put a freeze on the project. The artwork stayed put, packed away from public eyes in storage crates.


    As for the spectacular appraisal of $900 million for Jackson's art collection, Strong says that it derives from the idea of reproducing prints as well. The figure was originally quoted by Eric Finzi, of Belgo Fine Art Appraisers. "The reason somebody came out with that was because there was an appraisal on if all of his originals were reproduced -- he wanted to do limited editions of 777 -- and he would sell them to his fan base in order to build his monument, support kids and do other things. You multiply that by 150 originals, and if they sold for a few thousand dollars each, then you would end up with 900 million dollars." Fair enough, though now Strong says he has gone to an appraiser in Chicago to get that value double-checked, and they arrived at an even higher estimate.


    The story of Jackson's art ends up being quite a simple one, though confused by so much hearsay and rumor. Strong and the Jackson estate will slowly reveal more works as time passes, and an exhibit is tentatively planned for L.A.'s City Hall. Negotiations with museums for a posthumous Jackson retrospective are still underway, but Strong has high hopes. He's even talking of building a Michael Jackson museum that would house all of Jackson's artwork.We'll leave you with Strong's own description of Jackson at work, during the time where they shared a studio in a house in Pacific Palisades:


    He was in a very light and happy mood most of the time. He would have the oldies on, and sometimes he'd hear some of his Jackson Five songs. He'd kind of move along to that, but most of the time he would change it and listen to a variety of songs. He liked classical music. His inspiration to create was that he loved life, and wanted to express his love of life in some of these simple compositions. I came to the studio one day, and we had a Malamute. I came into the house, and I heard this dog barking and thought, Wow, I wonder what that is. I go into the kitchen, and I couldn't help but laugh when I see Michael up in the pots and pans in the middle of the center island. He's holding a pen and paper and the dog is running around the island and barking at him, and he says, "He wants to play! He wants to play!" He's laughing, and I'm laughing about it as I'm thinking to myself, "I'm wondering how long he's been up there."



    Michael Jackson's dedication to art: so strong that he'll end up perched on a kitchen island

  • Michael Jackson’s Art For Sale By BVC


    December 5, 2013


    Michael Jackson’s Drawings For Sale
    Michael Jackson & Brett-Livingston Strong


    Michael Jackson was undeniably one of the greatest pop singers of all time. But did you know that he was an incredible visual artist as well?
    About Michael Jackson’s Art
    Article on LA Weekly
    Article on The Huffington Post


    Opportunity to Purchase Michael Jackson’s Art from BVC
    Tom Cataldo with one of the Michael Jackson’s drawings


    With a blessing from the Jackson family, BVC received several drawings created by the King of Pop from Brett-Livingstone Strong, who owns Michael Jackson’s art collection in conjunction with the Jackson estate.
    Mit der Segnung der Jackson-Famile erhielt BVC einige Bilder gemalt vom King of Pop von Brett-Livingstone Strong, der Michael Jacksons Kunst-Sammlung in Verbindung mit dem Jackson-Estate besitzt. (Anm. äußerst seltsame Wortwahl)



    The drawings will be sold to raise funds for underprivileged children’s vision screenings.
    If you are interested in purchasing a Michael Jackson’s drawing, Contact BVC (serious inquiries only, please)


    http://eyeseebetter.org/michae…sons-art-for-sale-by-bvc/